Magazinele on-line dospesc afacerile curierilor

Magazinele on-line dospesc afacerile curierilor

In cazul unor firme de profil, livrarile generate de comenzile pe internet au crescut si de cinci ori in primele noua luni din 2007 fata de anul anterior.

Comertul on-line cu produse creste rapid afacerile companiilor de curierat din Romania. Iar impactul este cu atat mai spectaculos cu cat ponderea in cifra de afaceri a clientilor care vand produse prin intermediul internetului este mai mare.

Pentru FAN Courier, un alt jucator important pe piata de curierat rapid, clientii companiilor de comert electronic reprezinta 5% din totalul de 11.000. Potrivit lui Adrian Mihai, unul dintre directorii companiei, comertul electronic s-a dublat anul acesta, comparativ cu 2006, iar compania a avut de cinci ori mai multe livrari generate de comertul on-line.

Daca anul trecut „ponderea serviciilor de curierat generate de comertul electronic reprezenta 5% din cifra de afaceri, in 2007 aceasta a cunoscut o crestere, ajungand sa reprezinte aproape 7,5% din cifra de afaceri a companiei”, ne-a declarat reprezentantul firmei. Potrivit acestuia, comertul electronic face 8%-10% din cifra de afaceri a companiei in 2008.

Cei mai multi cumparatori de produse de pe internet sunt, dupa cei din Bucuresti, locuitorii Galatiului, Constantei, Timisoarei si Craiovei. In acelasi timp, compania Curiero, care isi sustine un sfert din cifra de afaceri cu expedierile magazinelor on-line, si-a crescut afacerile cu 230% in primele noua luni ale anului fata de perioada similara a anului trecut, pana la 10,5 milioane de euro.

Jumatate din afacerile companiei reprezinta serviciul de curierat postal (5,3 milioane de euro), segment care a crescut cu 353%, potrivit lui Luigi Vendrami, directorul de operatiuni al Curiero. Curiero face expedieri pentru companii care isi vand produsele pe web precum Quelle, Amway, Avon, Meda, Asesoft, Ktec sau Emag.

O alta firma de curierat, TCE Logistica, a inregistrat in ultimii doi ani cresteri de peste 200% pe acest segment. Potrivit reprezentantilor companiei, „la sfarsitul anului 2008 acest segment de business poate ocupa aproape 20% din totalul cifrei de afaceri a TCE Logistica”, comparativ cu numai 5% in primele noua luni ale anului.

Mai scump, dar mai repede

Potrivit estimarilor lui Andrei Radu, directorul Link Magazine, in Romania exista in prezent aproximativ 1.200-1.500 de magazine on-line, numar aproape dublu fata de cel de anul trecut. Dar nu toate au activitate. Majoritatea magazinelor livreaza insa produsele prin intermediul companiilor de curierat rapid. Aceasta deoarece clientii romani, spre deosebire de cei din SUA, de exemplu, doresc ca produsele sa le ajunga in cel mai scurt timp, chiar daca trebuie sa plateasca mai mult pentru primirea coletului intr-un interval de timp foarte scurt.

Specialistii pun aceasta graba pe seama faptului ca acest tip de comert este la inceput in tara noastra. Totusi, Andrei Radu prevede o dezvoltare progresiva a acestui sector, in conditiile in care in Romania avem 8 milioane de internauti, adica o treime din populatie are acces la net.

Referitor la ce cumpara de pe internet consumatorii romani, Andrei Radu afirma: „Produsele IT&C, electronicele, electrocasnicele, urmate de carti, inregistreaza cele mai bune vanzari on-line”. Directorul Link Magazine estimeaza ca firmele care vand produse pe internet vor realiza, in acest an, afaceri de aproximativ 700 de milioane de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News