Evenimentul Zilei > Actualitate > „M-au dat pe mâna recuperatorilor”
„M-au dat pe mâna recuperatorilor”

„M-au dat pe mâna recuperatorilor”

Pentru că a refuzat să achite o taxă de reziliere, pe care o crede abuzivă, un buzoian e ameninţat cu instanţa.

Marius Mîncu reclamă faptul că firma UPC i-a mărit abuziv abonamentul şi nu îl lasă să rezilieze contractul dacă nu plăteşte o taxă de 100 de lei. Pe de altă parte, reprezentanţii UPC susţin că taxa de reziliere a fost aplicată corect pentru că bărbatul nu şi-a exprimat dezacordul în 30 de zile.

"S-a modificat abonamentul la jumătatea contractului"

"Am avut un contract cu Astral, care a fost prelungit cu un act adiţional pe doi ani. Actul susţinea că abonamentul va fi menţinut la suma de 22 de lei până în mai 2010, dar de la jumătatea perioadei, iulie 2009, mi s-a modificat valoarea, ajungând la 23,80 lei", spune Marius Mîncu.

În consecinţă, a decis să rezilieze contractul, însă firma i-a impus să plătească o taxă de reziliere de 100 de lei. "UPC susţine că acest contract e reziliat din vina mea, însă eu am menţionat că motivul închiderii colaborării este modificarea sumei de plată", completează clientul nemulţumit.

Bărbatul a început să primescă facturi cu această restanţă, însă nu le-a plătit şi a mers la firmă pentru a depune o sesizare, dar fără răspuns. "Acum, m-au dat pe mâna recuperatorilor. Am primit plicuri cu notificări de la o firmă de recuperare credite. Dacă nu plătesc, iniţiază acţiune de judecată", mai spune Marius.

Majorări impuse de piaţă

Reprezentanţii UPC susţin că bărbatul a cerut pe 6 iunie 2008 modificarea abonamentului şi a acceptat prelungirea cu doi ani a contractului.

"Menţionăm că modificarea tarifului a fost impusă de factori ai economiei, în afara controlului UPC, lucru specificat în articolul 8 din contract. Mai mult, în cazul rezilierii contractului înaintea expirării acestui termen i se impută clientului o taxă de reziliere în valoare de 100 de lei", explică Adina Deaconu, PR & Communication Specialist UPC, care adaugă că bărbatul a avut dreptul să-şi exprime dezacordul cu privire la noile tarife în 30 de zile de la notificare, fără plata unor tarife suplimentare.

Pe lângă sesizarea comisariatului local pentru protecţia consumatorilor, bărbatul poate contesta în instanţă datoria "pe motiv că o clauză care anulează dreptul de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile, e abuzivă", afirmă Mihai Titichi, şef serviciu juridic al APC România.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: