Evenimentul Zilei > Actualitate > Locomotivă produsă în România, expusă la Berlin
Locomotivă produsă în România, expusă la Berlin

Locomotivă produsă în România, expusă la Berlin

O locomotivă nouă, construită de la zero de către specialiştii români, va fi expusă la cel mare târg de material rulant din lume, InnoTrans Berlin. Ca un element de noutate, locomotiva produsă la Cluj Napoca, la uzinele Remarul 16 Februarie este primul produs românesc prezentat la o astfel de expoziţie după 1989.

Ideea de a contrui o locomotivă nouă, care să fie folosite în transportul de marfă a avut-o inginerul Horea Galoş, de la uzinele din Cluj.
“Ideea a fost să facem ceva pentru calea ferată. Timp de 29 de ani am lucrat pentru calea ferată în domeniul reparaţiilor de locomotive, despre care pot spune că sunt pasiunea vieţii mele. M-am gândit să facem un lucru modern iar rezultatul este unul pe măsură. Dacă ne gândim la partea de motorizare este numărul unu în lume, fiind vorba despre un motor Caterpilar de 2300 de cai putere. Gradul de poluare este extrem de redus, respectând normele Euro 5. De asemenea partea electronică care a fost instalată la bordul locomotivei este la nivel mondial", explică inginerul Galoş.

Model mai vechi, transformat

Pasiunea clujeanului pentru locomotive a fost transpusă într-un proiect lăudat de marii producători de echipamente pentru calea ferată. “Dacă cei de la Caterpilar nu ar fi avut încredere în noi nu ar fi lucrat cu noi. Au fost chiar şi câţiva specialişti de la ei la fabrica noastră pentru a vedea ce construim", a mai adăugat Galoş.

În prezent, locomotiva care poartă numele de “Carpathia" se află la Berlin unde, începând din data de 21 septembrie va fi expusă la târgul InnoTrans. Specialiştii clujeni care au realizat proiectul, în colaborare cu CFR Marfă, spun că noua locomotivă are la bază un model mai vechi, construit la Craiova, înainte de Revoluţie, LDE 2100. Numai că între vechiul şi nou model nu mai există nicio urmă de asemănare.

“Locomotiva Carpathia a fost construită pe şasiul unei locomotive de tip LDE2100. Am schimbat totul, pornind de la caroserie, care este cu un metru mai lungă, spaţiul pentru mecanici este mai mare, gurile de aerisire sunt complet schimbate, la partea de motorizare sau la partea de electronică totul este nou", a mai adăugat inginerul Galoş.

Tracţiune pe curent alternativ

Cel mai mare avantaj al acestei locomotive, care are sistemul de tracţiune pe curentul alternativ este lipsa costurilor de întreţinere, ceea ce pentru CFR Marfă cu siguranţă va fi un lucru pozitiv.

Preşedintele Consiliul de Administraţie al societăţii Remarul 16 Februarie, Adrian Timar a declarat că noul proiect va fi competitiv şi din punct de vedere financiar.

“Am construit această locomotivă pentur că avem intenţia să ţintim spre pieţele internaţionale deoarece piaţa internă pentru transportul de marfă s-a redus semnificativ. Pentru uzinele noastre este un lucru deosebit deoarece acum am devenit şi producători de material rulant şi nu doar reparatori", a spus Adrian Timar.

Probleme

Fosta conducere trimisă în judecată

Uzinele Remarul 16 Februarie au fost implicate de curând, într-un scandal legat de un dosar penal care s-a finalizat cu trimiterea în judecată a foştilor directori, între care şi directorul general Mureşan Vasile, dar şi a trei directori din cadrul CFR. Acuzaţia adusă de procurori constă în cumpărarea de către CFR a unor automotoare la suprapreţ, prejudiciul adus statului fiind calculat la 700.000 de euro.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: