LICITAȚIE. S-a stabilit comisia care va alege următorul măsurător al audienței TV. Cine sunt membrii?
- Anca Simionescu
- 26 aprilie 2014, 14:00
A fost constituită Comisia Paritară care va analiza ofertele celor înscriși la licitație.
Audiovizualul se pregătește de alegerea viitorului măsurător de audiență TV, după 31 decembrie 2015 și a fost constituită Comisia Paritară care va analiza ofertele celor înscriși la licitație, anunță paginademedia.ro. Audiența TV este măsurată de compania Kantar Media, care furnizează datele către Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor (ARMA). Kantar Media are contract până la 31 decembrie 2015.
Conform Legii audiovizualului, din Comisia Paritară fac parte cinci reprezentanţi ai CNA, cinci ai agenţiilor de publicitate şi cinci din partea posturilor de televiziune.
Membrii comisiei:
Din partea CNA:
- Laura Georgescu (președintele CNA)
- Viorel Vasile Buda
- Monica Gubernat
- Răsvan Popescu
- Florin Gabrea
Din partea posturilor TV:
- Lucia Antal (Pro TV)
- Anca Gheorghe (TVR)
- Iosif Kălăuz (Kanal D)
- Mihaela Dumitru (Prima TV)
- Cristina Morar (Antena 1)
Din partea agențiilor de publicitate:
- Liviu Boitan (MediaCom) – președintele Comitetului tehnic al ARMA
- Maria Tudor (Zenith)
- Nora Marcovici (Grafitti/BBDO)
- Nicu Laită (OMD)
- Alexandra Olteanu (Initiative)
Procesul de licitație va avea și mai mulți observatori, care însă nu au drept de vot. Este vorba, până acum, de:
- Anca Stroe (Danone)
- Dana Bursuc (Cosmote)
- Giulia Burlui
- Solange Albu (Romania TV)
- Rareș Anița (B1 TV)
Licitația se va încheia în luna ianuarie 2015 (când se va alege câștigătorul), cu un an înainte de încheierea efectivă a contractului, pentru a permite viitorului furnizor pregătirea procesului de sondare a audienței.
Kantar Media a câștigat în anul 2011 licitația pentru măsurarea audienței TV în perioada 1 ianuarie 2012-31 decembrie 2015. Înainte de Kantar Media, audiențele TV au fost măsurate de compania GFK, în intervalul 1 ianuarie 2008-31 decembrie 2011.
Înainte de GFK, măsurătorul de audiență a fost, până în 2008, compania TNS – AGB.
VIDEO. Cum se măsoară audiența TV
Audiența TV se măsoară cu ajutorul peoplemeterelor. În urmă cu un an, Paginademedia.ro a prezentat în exclusivitate cum funcționează un peoplemeter, detaliat, și cum decurge procesul de măsurare a audiențelor.