După moda vedetelor din străinătate, şi VIP-urile autohtone aleg să-şi expună moştenitorii pe prima pagină a ziarelor. Cât „costă“ primele imagini cu o vedetă în faşă?
Naşterea Andreei Marin din decembrie 2007 a fost unul dintre evenimentele pe care mass-media a încercat să-l exploateze la maximum, iar refuzul categoric al vedetei de televiziune de a da amănunte în legătură cu fiica sa, Violeta, a stârnit şi mai tare interesul presei faţă de familia în care a venit pe lume fetiţa. Andreea Marin şi-a motivat atunci refuzul de a distribui imediat imagini sau informaţii cu şi despre micuţa Violeta prin simplul fapt că dorea să împărtăşească bucuria maternităţ ii doar cu membrii familiei. Câteva luni mai târziu, publicaţia lunară „Viva!“ dădea lovitura, prin publicarea în premieră şi în exclusivitate a unui set de fotografii cu familia de vedete Marin-Bănică. De pe copertă zâmbeau fericiţi Andreea, Ştefan Bănică Jr. şi primul lor copil, Ana Violeta.
Ana Violeta, cel mai dorit copil
Care este preţul „debutului pe sticlă“ sau pe prima pagină, de obicei lucioasă, a unui bebeluş cu părinţi vedete?
Cuplul Marin-Bănică a condiţionat apariţia în revistă alături de fiica lor printr-o donaţie a publicaţiei pentru o bursă destinată studenţilor la jurnalism. Însă, până la apariţia primelor imagini cu fiica fostei vedete TVR, ziariştii au încercat prin toate mijloacele posibile să „fure“ câteva imagini cu primul copil al „zânei“, iar momentul botezului a fost unul tensionat pentru Andreea şi Ştefan, care au organizat creştinarea acasă, de teamă să nu fie asaltaţi de presă, însă demersul le-a reuşit doar parţial.
Naşteri şi botezuri în direct
Există şi cazuri în care unele dintre celebrităţile din România sunt acuzate, voalat sau nu, de supraexpunerea vieţii private în paginile ziarelor sau la televizor.
Unele dintre cele mai bune exemple sunt date de familiile Columbeanu şi Bahmuţeanu- Prigoană, care au acordat o libertate aproape totală jurnaliştilor de a difuza în amănunt orice eveniment marcant din viaţă, cum ar fi naşterea sau botezul. Monica Columbeanu a născut în direct, la televizor, iar Adriana Bahmuţeanu şi Silviu Prigoană şi-au botezat fiul în biserică alături de o armată de fotografi, membrii familiei putând fi număraţi pe degetele de la o mână.
Vedete fără secrete
Spre deosebire de cuplul Marin-Bănică, sunt celebrităţi care permit accesul presei în viaţa privată, fiind protagonişti ai emisiunilor gen reality-show. Una dintre cele mai recente producţii de acest fel este „Il fenomeno“, difuzată de Kanal D, în care imagini din viaţa de zi cu zi a fotbalistului Adrian Mutu sunt difuzate la televizor, în baza unui contract de două milioane de euro. Pe lângă activitatea sportivă, sunt redate informaţii despre familia fotbalistului de la Fiorentina, care se pregăteşte să devină tată pentru a treia oară. Soţia sa, Consuelo, aşteaptă s-o nască pe cea de-a doua fiică, iar evenimentul va fi surprins în premieră de postul TV Kanal D.
Monica Columbeanu, la un an după naşterea în direct, difuzată de B1 TV, încă acceptă să fie urmărită de camerele de luat vederi peste tot, iar fiica sa, Irina, a crescut sub ochii telespectatorilor.
Adriana Bahmuţeanu a avut parte de un reality-show prenatal, a născut în toamna lui 2007, iar, la scurt timp, a organizat o petrecere special pentru membrii presei, care au avut ocazia să-l vadă pe micuţul Maximus Mihai şi să-l fotografieze după bunul plac. Proaspă ta mamă şi-a motivat gestul prin faptul că aşa a dorit să satisfacă o dată pentru totdeauna curiozitatea faţă de bebeluşul său şi chiar i-a făcut acestuia un set de fotografii la un studio profesionist, pe care le-a distribuit apoi în presă.
„Presă de bun-simţ“
Printre părinţii anului 2008 se mai numără şi vedetele trustului Pro, Roxana Ciuhulescu şi Wilmark. Aceştia au fost bucuroşi să apară în paginile ziarelor şi revistelor, mândri de odraslele lor. Wilmark, realizatorul emisiunii „Latino Party“ de la radio InfoPro şi jurat la „Dansez pentru tine“, mărturiseşte că nu l-a deranjat până acum interesul mass-media faţă de naşterea primului fiu: „Până acum, presa care a avut contact cu Loukas a fost de bunsimţ. În general, apariţiile mele nu mă deranjează, dar acum sunt implicaţi şi Loukas, şi prietena mea. Ioana nu este o persoană care să agreeze prea mult apariţiile în presă.
VEZI GALERIE FOTO!!!
OPINIA SPECIALISTULUI
„Invadarea spaţiului personal poate determina tulburări de identitate“
> „Este o opţiune personală a vedetelor de a face publice anumite informaţii din viaţa privată. Unele vedete sunt mult mai exigente în privinţa corectitudinii informaţiilor care apar în presă, pentru ca acestea să nu aducă prejudicii calităţii imaginii pe care şi-au construit-o de-a lungul anilor. Pe de altă parte, ceea ce este în exces dăunează. Dacă am şti tot timpul ce se întâmplă în viaţa Andreei Marin, la un moment dat interesul pentru această vedetă s-ar diminua, deoarece am fi suprasaturaţi de informaţiile despre ea“, afirmă Paula Irimia, psiholog.
> „Pentru vedete, mass-media este un mijloc ideal de promovare şi menţinere a imaginii publice. Imaginea de părinte nu poate decât să aducă un plus de popularitate, cu atât mai mult cu cât a fi părinte presupune maturitate şi capacitate de asumare a noi responsabilităţi.“
> Reversul medaliei faţă de supraexpunerea timpurie a micuţilor cu părinţi celebri poate fi definit prin faptul că „invadarea spaţiului său personal şi a lumii sale poate determina tulburări de identitate. Puştiul este mai degrabă privit ca fiind «copilul lui X» şi va avea mult de luptat mai târziu să iasă din umbra părinţilor săi şi să se afirme“, adaugă psihologul.
> De ce este atât de crescut interesul publicului faţă de orice informaţie care ţine de viaţa personală a vedetelor, inclusiv faţă de copiii acestora?
> „Vrem sau nu, vedetele au forţa unor modele sociale şi se impun ca modele cu ajutorul mass-media. Tot ce este legat de ele şi viaţa pe care o duc stârneşte interes“, conchide psihologul Paula Irimia.
AFACERE
Tranzacţii „transparente“ de milioane de dolari în străinătate
> Vedetele din străinătate îşi afişează odraslele în schimbul a milioane de dolari. „Tranzacţiile“ sunt transparente, nu există secrete, iar părinţii nu sunt judecaţi pentru alegerea lor de a supralicita apariţia pe copertă a moştenitorilor. Cea mai bună „afacere“ a fost făcută de diva latino Jennifer Lopez, care a acceptat suma de cinci milioane de dolari contra unei şedinţe foto alături de soţul său, nu mai puţin celebrul Marc Anthony, şi de cei doi gemeni, Max şi Emme. Fotografiile au apărut în revista „People“ şi au fost cele mai scumpe instantanee cu bebeluşi achiziţionate vreodată de o publicaţie. La momentul apariţiei primelor fotografii cu fiica Angelinei Jolie şi a lui Brad Pitt, tirajul aceleiaşi reviste a crescut cu 800.000 de exemplare, potrivit „New York Times“.