Emilian Isaila crede ca viata sa a devenit dependenta de carduri si propune solutia unui cip implantat in creier.
Simt ca viata mea a devenit dependenta de carduri. In orice magazin intru, vanzatoarea imi cere cardul sau ma intreaba daca nu vreau sa-mi fac unul. Si aici nu vorbesc numai de cele bancare, ci de cele de client. Cumperi ceva, iti pui benzina, dai un card, ti-l trece prin aparat si obtii... nu stiu ce obtin. Cred ca puncte.
Acest tip de marketing mi-a umplut portofelul de bucati de plastic frumos colorate. Banii nu mai am unde sa-i pun, dar, la naiba, la ce imi mai trebuie bani cand am puncte?
Fetita mea e foarte fericita cand pune mana pe portofel. Scoate toate cardurile si le insira pe jos. Eu o privesc cu ingrijorare sa nu cumva sa rataceasca vreunul, pentru ca pe ele se afla toata viata mea. In cel de la banca e salariul, am cardul de identitate, cardul de condus masina, cel de benzina, cardul cu care sunt primit in redactie si, mai nou, cardul de asigurat de sanatate. Dar pe asta nu m-am obosit sa ma duc sa-l iau. E coada si nu plec din tara.
Adaugati la acestea si cardurile sotiei mele si o sa vedeti ca viata de familie depinde de o bucata de plastic. Imi amintesc de vremea cand visam sa am si eu card. Sa pot sa cumpar cu bani electronici. Astazi nu ma mai descurc in atata celuloid.
De fiecare data cand scot bani de la bancomat am emotii: daca se intampla ceva si aparatul nu-mi mai returneaza cardul!? Cred ca expresia „banii sau viata” ar trebui modificata.
Nu-mi pare rau ca bancnotele si monedele sunt pe cale de disparitie, cardurile, mai ales cele bancare au aparut dintr-o nevoie, dar cele de promotii si de reduceri au saturat piata si cred ca sunt o povara pentru oameni. Sau nu?
In goana dupa cea mai buna oferta, pare o afacere profitabila sa primesti un plastic cu care anumite produse le cumperi mai ieftin. Dar oare chiar se intampla asa? Cred ca afacerea e mult mai subtila, in schimbul unor „reduceri de pret”, pe care oricum companiile le-ar face din cauza competitiei, noi cedam retelelor de magazine, benzinarii, farmacii etc. datele personale pentru a putea fi monitorizati. De fiecare data cand cumparam ceva, de fapt oferim informatii. O gramada de lucruri poti afla despre un om daca stii ce si de unde cumpara.
Pentru a scapa de stresul cardurilor propun solutia cu cipul implantat in creier. Am putea fi monitorizati tot timpul si am scapa de stresul parolelor si al codurilor de acces.