Întreruperea școlii și economia globală. OCDE: „Impact major pentru tot restul secolului”

Întreruperea școlii și economia globală. OCDE: „Impact major pentru tot restul secolului”

Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) a atras atenția că întreruperea cursurilor din cauza pandemiei va avea un impact major pentru tot restul secolului.

 

Astfel, OCDE a anunțat că întreruperea cursurilor pentru elevi din cauza pandemiei de COVID-19 poate avea ca rezultat o creştere a economiei globale mai mică în medie cu 1,5% pentru restul secolului.

De asemenea, impactul asupra economiei Statelor Unite ar putea fi de 15.300 de miliarde de dolari.

Lucrarea OCDE publicată marţi, care citează date terţe, a estimat impactul pe termen lung asupra economiei globale avut de pierderea unei treimi din anul şcolar de către elevi.

S-a estimat că această pierdere a timpului petrecut în clase va duce la o pierdere de competenţe, iar acest lucru va afecta negativ productivitatea. În consecinţă, costul total al pierderii cursurilor s-ar putea ridica la 69% din PIB-ul actual al unei ţări, arată OCDE.

Estimarea porneşte de la premiza că doar actuala cohortă de elevi va fi afectată de închiderea şcolilor şi că viitorii elevi vor merge normal la şcoală.

OCDE a arătat că pierderea de creştere economică ar putea fi „proporţional mai ridicată” dacă revenirea la normal a cursurilor va ajunge încet la „nivelul anterior de performanţă”.

Timp de luni de zile, majoritatea elevilor din toată lumea au învăţat de acasă, iar multe şcoli au rămas deschise numai pentru copiii angajaţilor din sectoarele esenţiale. Cu toate acestea, au apărut temeri că această perioadă de învaţare acasă ar fi putut să amplifice decalajele expuse deja de pandemie.

Potrivit organizaţiei, deşi profesorii au făcut eforturi pentru a continua cursurile în perioada de învăţare de acasă, copiii au fost nevoiţi să se bazeze mai mult pe resursele proprii pentru a studia de la distanţă. Între timp, profesorii a trebuit să îşi adapteze metodele de educaţie în moduri cu care nu erau obişnuiţi.

Una dintre sugestiile cercetării OCDE este ca, în absenţa unui vaccin disponibil pe scară largă pentru noul coronavirus, să se continue dezvoltarea infrastructurii pentru învăţarea de la distanţă, potrivit stririleprotv.ro.

Dincolo de pandemie, OCDE afirmă că „există beneficii evidente pentru ca elevii să îşi extindă timpul de învăţare şi oportunităţile dincolo de porţile şcolilor, prin folosirea unor metode diverse de studiu la distanţă”.

Ne puteți urmări și pe Google News