Industria auto arată bine. În standurile de la Geneva | FOTO

Industria auto arată bine. În standurile de la Geneva | FOTO

Ediţia din acest an a salonului elveţian aduce o puzderie de premiere mondiale, concepte de vis şi maşini ecologice.

Bogăţia de modele care se poate observa zilele acestea la standurile Salonului Inter naţional de la Geneva aminteşte de vremurile bune de odinioară. De acele timpuri de dinaintea crizei economice, când industria de profil era într-o eferves cenţă nebună. De anul trecut pe vremea asta, ce mai!

Nici un producător care se respectă nu lipseşte de la evenimentul elveţian. Nu sunt absenţi nici jucătorii care par foarte aproape de momentul ieşirii din joc. Şi cu toţii, ca într-un ultim asalt condus fără prea multe iluzii, mai degrabă pentru păstrarea onoarei, sunt „înarmaţi” cu propuneri pentru azi, planuri pentru mâine şi multe, multe vise.

Pe scurt, avem parte de ofertelestas: maşini populare (dedicate celor care în aceste momente îşi pierd locurile de muncă), modele de vis (pentru magnaţi, şeici, oligarhi), prototipuri/concept- caruri mai mult sau mai puţin serioase (pe care să le aşteptăm în show roomuri adică) şi maşini „verzi” (cu alte cuvinte, acele mijloace de transport care trebuie să salveze planeta).

Maşini pentru oameni obişnuiţi

  • VW Polo. A cincea generaţie a subcompactei germane pare un Golf puţin intrat la apă. Asemănarea cu „fratele” mai mare poate fi un atu. Faptul că s-a folosit o platformă tehnică nouă - lucru care nu s-a întâmplat în cazul Golfului - vine ca un plus cert.
  • Chevrolet Spark. Matizul, cel care le-a fost atâţia ani pe plac doamnelor sau domnişoarelor din viaţa noastră, a primit permisiunea de a intra în istorie. Noul Spark, care va înlocui vechiul Spark (adică Matizul uşor retuşat, cu nume bizar şi siglă americană), a devenit mai colţuros şi a căpătat o platformă tehnică nouă.
  • Skoda Yeti. Unii îl prezintă drept primul SUV compact al mărcii cehe. Prototipul chiar asta anunţa. Ce a ieşit, produsul care va fi comercializat, pare mai degrabă un fel de Roomster mai ţeapăn. Şi, slavă Domnului, mai bine proporţionat. Doritorii trebuie să ştie că noul model va avea tracţiune integrală.

Modele de vis

  • Porsche 911 GT3. După ce a fost prins o vreme cu implementarea unor propulsii de tip diesel şi hibrid, constructorul german de automobile sport revine la demersuri cu care ne-a obişnuit. 911 GT3 are toate atributele unui Porsche adevărat. Motor boxer atmosferic cu şase cilindri, multe sute de cai-putere (435, mai exact), performanţe aiuritoare (4,1 secunde de la zero la 100 km/h) şi preţ pe măsură (peste 120.00 de euro).
  • Fiat 500c. Chiar şi o maşină cu mai puţin de 100 de cai-putere poate fi de vis. Un vis care are mai multe şanse să devină realitate, dacă ţinem seama şi de preţul care nu va sări de 20.000 de euro. Versiunea decapotabilă a hitului Cinquecento nu va diferi prea mult de modelul de bază, graţie softtopului retractabil care a înlocuit doar plafonul rigid.
  • Aston Martin One-77. Cel mai exclusivist Aston va fi construit doar în 77 de unităţi. Comercializarea va începe la anul, moment la care vor mai fi rămas, se speră, 77 de doritori care să mai aibă în conturi 1,5 milioane de euro, cât costă supercarul englez. Celelalte date care merită reţinute: V12, 7,3 litri, 700 CP, 3,5 secunde de la zero la 100 km/h.

Prototipuri

  • Kia No 3. Conceptul etalat de constructorul sud-coreean înfăţişează viitorul model de clasă mică creat special pentru piaţa europeană, la Centrul de Design Kia din Frankfurt. Din poze, Kia No 3 pare capabil să replice succesul de care s-a bucurat în urmă cu câţiva ani single-ul „Mambo Nr. 5”, al lui Lou Bega.
  • Rolls-Royce 200EX. Spre finalul acestui an, constructorul de lux britanic va lansa pe piaţă un model „mai compact şi mai accesibil”, care se va confunda, practic, cu conceptul 200EX. Cuvintele compact şi accesibil nu trebuie să vă inducă în eroare totuşi. Rollsul va măsura mai mult de cinci metri lungime şi va costa peste 300.000 euro.
  • Citroën DS Inside. Prototipul pe care îl vedeţi marchează un moment important pentru Citroën. Cel în care pro ducătorul francez comunică tranşant intenţia de a dezgropa trecutul. Unul glo rios, ce-i drept. DS Inside e doar primul (şi cel mai mic) dintr-o serie de trei modele „aproape premium”, care urmează să intre în producţia de serie.

Creaţii „verzi”

  • Infiniti Essence. Nu-i aşa că pare imposibil ca o maşină care arată în acest fel să salveze planeta? Desigur. Essence este un concept-car belicos, dar cu propulsie hibridă. Nu se ştie dacă frumosul coupe va fi produs vreodată în serie, dar tocmai am aflat ce trâmbiţează de zor constructorul japonez: că peste zece ani va realiza numai modele hibride.
  • Opel Ampera. Acest concept (pe piaţă din 2011) este versiunea destinată pieţei europene a vehiculului electric Chevrolet Volt. Din punct de vedere estetic, Ampera prefigurează viitoarea imagine a compactului Astra.
  • Toyota Prius. A doua generaţie a celui mai cunoscut şi bine vândut autoturism hibrid va fi lansată în acest an. Conceptul binomului motor pe benzinămotor electric a fost păstrat, cu îmbună tăţirile de rigoare. Din păcate, optimizările la capitolul look sunt insesizabile.

Ne puteți urmări și pe Google News