În loc de reduceri, turiştii sunt momiţi cu petreceri pe litoral
- Adam Popescu
- 3 iunie 2010, 17:33
Hotelierii români de la mare organizează parade şi diverse întreceri pentru a-i face pe oaspeţi să uite de tarifele de cazare şi de serviciile care deseori lasă de dorit.
Pe afară-i vopsit gardul, înăuntru... care şi cum poate. Sub acest dicton se prezintă anul acesta litoralul românesc. După ce au deschis sezonul cu surle şi trâmbiţe, reprezentanţii agenţiilor şi hotelierii pregătesc, în continuare, o serie de petreceri şi modalităţi de distracţii în timpul liber.
Ei asigură că, în acest moment, staţiunile arată mai bine ca niciodată şi că fiecare se va ocupa de curăţenia şi bunul mers al lucrurilor în propria ogradă.
Accentul pe distracţie
Sezonul turistic debutează şi de data aceasta cu un morman de promisiuni, referitoare la vechile metehne ale litoralului. Astfel, turiştii sunt asiguraţi că ospătarul care-i servea în silă anul trecut a fost înlocuit cu unul serviabil şi săritor, mulţimea de alge va rămâne în adâncuri, iar maidanezii nu vor mai depăşi limitele bunului simţ, să sperie oamenii.
Şi, pentru că toate acestea au fost rezolvate, hotelierii lucrează din greu la distracţia turistului. În sudul litoralului, de exemplu, vor avea loc o serie de evenimente - o paradă prin staţiuni, cu care alegorice, clovni şi majorete, două-trei pieţe pentru copii, unde aceştia se vor putea juca, dansa şi picta pe faţă. Turiştii sportivi se vor putea înscrie în echipa de fotbal pe plajă a hotelului şi vor participa la un campionat săptămânal.
Tot în zonă va mai avea loc şi un campionat al bucătarilor, unul de ski jeturi şi altul de pescuit guvizi. Separat, fiecare hotel s-a implicat în crearea de programe de divertisment pentru propriii turişti. „Avem un club al copiilor, unde animatorii au organizat un program pentru cei mici, de dimineaţă până seara, cu spectacole, cursuri de dans, balet”, spune Ciprian Constantinescu, proprietarul hotelurilor Delta şi California, din Jupiter.
Şi la Mamaia se lasă cu distracţie la piscină. „Avem instructor de aqua-gym, animatori care organizaează concursuri, activităţi pentru copii, ca şi anul trecut”, dezvăluie Cătălina Braşoveanu, director Golden Tulip Mamaia.
Imagini live, pe internet, din staţiunea Mamaia
În Mamaia, la mare modă este lansarea noului site de promovare, care are loc chiar astăzi. Proiectul www.mamaia360.ro este o premieră mondială în promovarea unei destinaţii turistice pe internet cu ajutorul tehnologiei IPIX de vizualizare interactivă la 360×360 de grade.
Mai exact, cei care accesează site-ul vor putea vedea imagini live din toată staţiunea şi vor putea vizita virtual hotelurile. Până acum s-au înscris 30 de unităţi. În privinţa facilităţilor, hotelierii susţin varianta de cazare gratuită pentru copiii până în 12 ani şi masa pentru cei de până la 5 ani.
Panica reduce preţurile cu până la 15%
Dacă, oficial, vânzările pachetelor de vacanţă merg strună, de fapt veştile din ultima perioadă au îngheţat aproape achiziţiile de pachete pe litoral. Agenţiile au început să primească de la hotelieri preţuri noi, ceva mai scăzute, similare cu cele din perioada înscrierilor timpurii, sau chiar mai mici. Deocamdată, reducerile sunt de 10%-15% şi însoţesc oferta deja lansată cu „stai şapte nopţi şi plăteşti cinci”.
NIMIC NOU ÎN 2010
Proiecte avem, dar nu sunt finalizate
„Avem o serie de proiecte prin programul de investiţii, dar sunt în diverse faze. Cu siguranţă nu vor fi gata anul acesta”, explică Elena Udrea, ministrul turismului. Potrivit acesteia, în cel mai avansat stadiu dintre proiecte se află drumul ocolitor Medgidia- Costineşti, dar şi acesta va fi gata abia la finele lui august, adică la sfârşitul sezonului estival.
Singurul aspect care va face diferenţa este lipsa construcţiilor ilegale de pe plajă, care au fost deja demolate. „Eu sper ca de data aceasta staţiunile să fie mai curate şi hotelurile să arate mai bine”, spune Udrea. O noutate sunt şi câteva locuri de parcare în plus, amenajate de autorităţile locale în Mamaia, şi aranjamente din spaţii verzi.