Editura Evenimentul si Capital

Horoscopul lui Dom' Profesor. Suntem mai săraci, am mai pierdut un Om de mare valoare...

14-04/horoscop-465x390-465x390
Autor: | | 1 Comentarii | 2827 Vizualizari

Pe 19 august s-au născut Bill Clinton, Orville Wright, Malcom Forbes, Gabrielle “Coco” Chanel, Gene Roddenberry, Andrei Belov, Ian Gillan, George Enescu, D.R. Popescu.

Ce să spun? Cum să spun? S-a săvârşit din această viaţă singurul nostru expert în arta de a trăi. Vă aşteptaţi să spun “artă”... Da, era singurul din lume care mai putea adăuga ceva original uitându-se la portretul Monei Lisa. L-am întâlnit la Paris în calitate de Ambasador. Ştia să-şi ţină rangul. Avea mare valoare, ca om. Şi ca şi critic de artă.

Mai întâi îl întâlnisem în cercul de prieteni şi colaboratori ai tatălui meu în perioada când tatăl meu a condus muzeele din România. Atunci, m-a surprins discursul lui... pauzele inteligente şi fraza luminoasă. Aşa s-a născut, în casa tatălui meu de pe Popa Petre, ideea “Secolului XX”.

La revedere, Dan Hăulică! Dacă religiile au dreptate, o să ne reîntâlnim în biblioteca, sau în galeriile de artă ale Domnului!

Aşa că o să-mi reamintesc de o întâmplare de acum exact 31 de ani. Am mai povestit-o şi altă dată, dar nu ştiu ce asociere de gânduri m-a făcut să leg amintirea lui Dan Hăulică cu senzaţia fabuloasă pe care o ai la cursele de maşini. Aşa cum Dan a fost unic, unică este şi emoţia, trăirea, pe care o ai la volanul unei maşini la trei sute de kilometri pe oră!

Dar ziua de 19 august are o semnificaţie, un eveniment aparte pentru mine. Parcă s-a întâmplat ieri...

Din nou despre Teheran, o poveste adevărată din Orient. S-a întâmplat acum exact 31 de ani. Într-o vineri dimineaţa, la ora cinci, eram la volanul unui Chevrolet Camaro Z28 de şapte litri, aranjat pentru curse, gata să plec într-o întrecere semilegală, lângă o preafrumoasă femeie care ţinea în braţe un motănel!

Atunci, totul a început două săptămâni mai devreme. Pe 4 august 1983 am ajuns la Teheran. Eram oaspetele şi partenerul miliardarului Hassan Molavi Tabrizi, parte într-un contract internaţional de multe sute de milioane de dolari. Contractul nu începuse să fie derulat aşa că m-am concentrat pe partener, să aflu cât mai multe despre posibilităţile tehnice, financiare, relaţii şi multe altele. O afacere de anvergura asta se bazează pe multe informaţii, pe iscusinţă diplomatică, nu pe naivitate!

Când am ajuns la mecanici, la baza de reparaţii auto, i-am găsit pe toţi angajaţii lui Molavi în jurul unei bijuterii. Era un Chevy Camaro Z28, producţie octombrie 1977 pe care-l pregăteau, evident, de curse. Două compresoare şi un carburator de Mack măriseră puterea motorului 8V la 527HP, adică cai putere. Doamnelor şi domnilor, imaginaţi-vă o herghelie de cinci sute de armăsari! Toţi sub capota galbenă a splendidei maşini. Consuma 32 de litri de benzină specială, superoctanică, la suta de kilometri!

Normal, am rămas lipit acolo... Am cerut să fac câteva ture. Am plecat cu mecanicul-şef Heydari lângă mine. Turele au durat două ore. Mă pricep puţin la condus sportiv, de aceea am avut aproape treizeci de accidente. Dar maşina era nesigură, nervoasă, prea puternică, "ţopăia" şi fura volanul. Greu de stăpânit... ne-am reîntors şi am spus ce am constatat, în franceză, limba vorbită în clanul lui Molavi.

Mă tot străduiam să-i fac pe mecanici să înţeleagă când deodată, din spatele meu, o voce feminină a început să traducă limba lui Voltaire în sonora farsi. M-am întors şi am rămas cu gura căscată. O fată de vreo douzeci de ani, fără basma sau "rupush" îmbrăcămintea islamică, ci în blugi şi o bluză decoltată. Frumoasă ca păcatul, dar mititică, abia îmi ajungea la umăr. "Memé" s-a recomandat intinzându-mi mâna. I-am sărutat-o după moda de acasă!

Apoi am observat că este şi ea plină de unsoare... Dar am continuat să fac observaţii şi să spun ca trebuie neapărat o aripă deflectoare, care să îmbunătăţescă contactul cu solul şi mărirea lărgimii anvelopelor cu cel puţin 30...40%.

Memé, adică Monir era preaiubita şi răsfăţată nepoţică a multimiliardarului. Absolventă de Harvard. Avea 23 de ani şi arăta ca o prinţesă din poveşti. Păr bogat, dat cu hena, ochii mari galbeni ca de pisică, un nas franţuzesc, corp perfect... nicio cută sau pată, niciun coş sau celulită pe pielea ei catifelată, nicăieri... dar asta este o altă poveste!

Ei bine, maşina aceea ucigaşă era proprietatea fetei, un dar scump de absolvire de la bunicul cel bogat. Voia să participe cu ea la o cursă ilegală care avea loc odată pe an, în penultima vineri din august. Am uitat să vă spun că "giome" vineri, este ziua liberă în Iran.

Cursa era ilegală sau semilegală depinde de convingerile politice. Era o reminiscenţă din timpul şahului, dar o rebotezaseră ca să fie acceptată de noile autorităţi "Enghelop-e-Rally", Cursa Revoluţiei.

Regulile cursei erau complicate, ca mai totul în Asia. O echipă era formată dintr-o maşină de serie, la care nu trebuia umblat la blocul motor, alezaje sau altceva, şi o motocicletă de serie. Trebuia să parcurgă împreună exact o sută de kilometri pe autostradă, între Teheran şi Qazvin, se făcea media şi câştiga echipajul cu cel mai scurt timp. Echipajul era format dintr-un pilot de maşină, un motociclist şi o domnişoară cu un animăluţ în braţe!

Toată problema era că Memé avea un logodnic, pe tânărul Farhad, nepotul ayatolahului, şi directorul NIOC, al petrolului iranian, unul dintre cei mai puternici oameni din lume la cei numai 27 de ani ai lui. El nu îi dădea voie lui Meme să participe la cursă, pentru că, pe drept cuvânt, o considera prea periculoasă. Iar chestia asta în Islam este foarte serioasă, bărbatul se consideră un fel de tutore al femeii, de apărător şi protector.

Dar Memé era mai mult o studentă americană, decât o femeie iraniană. Aşa că i-a spus din vârful buzelor logodnicului că este un capriciu al ei înaintea căsătoriei şi că dacă chiar poartă numele de Farhad să facă bine şi să lupte de partea ei! Farhad este sinonimul lui Făt-Frumos în poveştile din Orient...

Cam la toate astea mă gândeam savurând un ceai Darjeeling adevărat în resturantul liniştit al Hotelului "Nader" unde stăteam. Când, apare Farhad, foarte enigmatic. Era evident, preocupat şi nedormit! "Rado-jan, te rog ceva! Să conduci tu maşina! Nu eşti islamic şi aşa pot să-mi salvez reputaţia făcându-i şi lui Memé pe plac! Te rog mult!"

Farhad avea să-mi înapoieze favoarea în iarna 1985-86 când a trimis în România, într-o singură zi, neprogramat, un petrolier. Aşa am salvat mulţi români de la îngheţ!

Dar să revenim... eram în costum de azbest cu cască completă de motociclist pe cap, alături de frumoasă Monir într-un costum antifire roşu, pe cap o cască roşie pe care scria MEME, cu un fel de poşetucă agăţată ham din care ieşea căpşorul mustăcios nemulţumit a lui Malus, un motănel persan de şase luni, o frumuseţe portocalie!

Alături vine motociclistul desemnat de juriu. Wow, fac, sau cum vreţi domniile voastre! Era o Honda "de război" de o mie centimetri cubi, patru carburatoare, motor patru timpi, patru cilindri, carosaj aerodinamic. Motociclistul îşi ridică viziera şi se uită la noi. Era Farhad! Îi fac semn lui Memé, care îi trimite un sarut luuung de tot!

Începe cursa! Sunt totuna cu maşina, simt cum mă extind la dimensiunea ei. Sunt maşina! În cinci secunde ajung la o sută de kilometri pe oră, apoi, încet, către două sute. La două minute de la start aveam 250 km/h şi acceleram. Lângă mine fulgerul motocicletei era stabil şi sigur.

Trei sute de kilometri pe oră şi acul vitezometrului atinge limita. Maşina este stabilă, modificările propuse de mine îşi arată efectul. Dar accelerez în continuare. Motocicleta pare că rămâne în urmă. Maşina este stabilă, dar urlă ca un turboreactor. Vibraţiile, însă, sunt tot mai mari...

Iată sosirea... încă mai sunt cu acceleraţia la blană. Trec ca o fantomă prin faţa arbitrilor urmat la nici o lungime de maşină de Farhad. Niciodată o maşină nu a luat-o înaintea motocicletei de escortă! Era prima dată în istoria cursei când maşina a terminat cursa în faţa motocicletei, de obicei era invers!

Sondajul DEVASTATOR pentru Liviu Dragnea! Rares Bogdan a dat LOVITURA! Cifrele momentului in politica romaneasca

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Banii tai

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI