Tehnocraţii se grăbesc să aprobe o ordonanţă de urgenţă privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Feroviare (CNIF), un organism orientat exclusiv spre realizarea investiţiilor privind infrastructura feroviară. Potrivit ordonanţei privind înfiinţarea CNIF, obţinută de revista Capital, CFR SA va asigura doar partea de administrare şi întreţinere a căii ferate.

Odată cu aprobarea ordonanţei de urgenţă privind înfiinţarea CNIF, ceferiştii vor avea salariile duble în noua companie de investiţii. Dacă în cadrul CFR SA, salariul minim este de aproximativ 1.200 lei, în cadrul noii companii cea mai mică leafă va fi de 2.128 lei. Şeful investiţiilor feroviare va câştiga peste 36.000 lei, fără sporuri de conducere.

Compania respinge ordonanţa

Reprezentanţii CFR consideră însă că proiectul de act normativ nu justifică cu argumente coerente necesitatea înfiinţării unei noi companii. „Nu există o analiză riguroasă care să fundamenteze necesitatea înfiinţării unei noi companii orientate exclusiv către investiţii privind infrastructura feroviară”, au explicat oficialii CFR într-o notă transmisă Ministerului Transporturilor. Potrivit acestora, există o similitudine cu demersul de înfiinţare a Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, dar care este riscant să fie considerat un exemplu de bună practică. Viteza medie pe reţeaua de cale ferată abia depăşeşte 40 km/h.