Gusturile bizare intaresc marcile de alimente

Gusturile bizare intaresc marcile de alimente

Companiile de pe piata autohtona au lansat provocari „de sezon” pentru papilele gustative ale consumatorilor. Castigurile se vad in valoarea marcii, nu in conturi.

Combinatiile ciudate de arome din alimente sunt o provocare pentru papilele gustative ale consumatorilor si sunt destinate sa creasca valoarea brandului, nu neaparat sa ridice spectaculos vanzarile.

Rafturile magazinelor din Romania sunt pline de produse „cu gust de...”, cu preturi similare celor din varianta „clasica”.

De la salamul cu ardei, la margarina cu lecitina

Producatorul de lactate Tnuva a lansat, pentru sezonul de iarna, iaurturi cu arome cel putin neobisnuite, dar „de sezon” - gust de cozonac cu nuca si mar copt cu scortisoara. Acestea nu sunt singurele produse alimentare cu arome ciudate din rafturile magazinelor de la noi. Sub marca Rama a fost lansata o crema cu aroma de castraveti murati, dupa ce consumatorii au fost obisnuiti cu aromele de sunca si branza din margarina. Wiesana a lansat chiar o margarina cu lecitina, iar lista poate continua.

„Aromele cel putin neobisnuite continute in alimentele pe care le gasim in rafturile magazinelor sunt o provocare lansata de producatori, care vor, cateodata, sa fie inovatori. Ideea este sa surprinzi consumatorul, sa-i dai posibilitatea sa descopere”, explica Valeriu Steriu, presedintele Patronatului Laptelui.   

Potrivit acestuia, sortimentele care nu se inscriu in linia „clasica” sunt produse de sezon si, in general, nu duc la vanzari semnificative. „Este, mai degraba, un plus adus marcii”, este de parere Steriu.

Aromele nu sunt toxice

Potrivit presedintelui Patronatului Laptelui, aromele si combinatiile de arome din alimente sunt verificate de Autoritatea Nationala Sanitar Veterinara (ANSVSA) si sunt rodul unor cercetari minutioase ale producatorilor. „Aceste produse au nevoie de autorizare, iar pentru a o obtine trebuie sa fie incluse in legislatia europeana. Daca aceste combinatii ar fi nefaste pentru consumatori, ar fi retrase imediat de pe piata”, explica Steriu.

Pe partea de iaurturi, inovatia pare sa fie principiul care face afacerea sa mearga: aproape orice fruct (sau aroma) a fost introdus intr-un pahar de iaurt. Pe langa deja clasicele capsuni, caise sau piersici, producatorii de lactate au incercat chiar sa obisnuiasca consumatorul cu iaurturi cu fructe de padure, smochine, kiwi si chiar mango si citrice.

„Daca o combinatie de arome nu este pe placul consumatorilor, nu se vinde aproape deloc si, prin urmare, dispare de pe piata”, spune el.

SUROGAT

Combinatii cu... gust

Produs                                                                            Marca

Iaurt cu gust de cozonac cu nuca                              Tnuva Iaurt cu gust de mar copt si scortisoara                  Tnuva Crema cu aroma de castraveti murati                      Rama Crema cu aroma de sunca                                         Rama Margarina cu aroma de sunca sau branza              Delma Parizer cu ardei gras                                                    Caroli

Ne puteți urmări și pe Google News