Groupon va deschide sezonul reducerilor în câteva zile

Groupon va deschide sezonul reducerilor în câteva zile

Compania are oferte cu termen de valabilitate foarte redus, dar şi cu priză la public pentru cei care vor să beneficieze de promoţii din diferite segmente de consum.

Cea mai mare companie specializată în oferte valabile o singură zi îşi va lansa, în câteva zile, site-ul şi primele produse în România. Este vorba de Groupon, companie care a fost înfiinţată în 2008. În cadrul ofertelor companiei se pot obţine produse şi servicii cu reduceri între 75% şi 90%.

"Suntem în discuţii cu câţiva parteneri de pe piaţa de electronice, însă vă voi putea spune numele lor doar după ce lansăm ofertele. De asemenea, deja avem multe oferte din domeniul retail, înfrumuseţare şi relaxare, restaurante şi cafenele. În total, până în prezent am încheiat peste 100 de parteneriate în România", a declarat, pentru EVZ, Cem Tunakan, managerul Groupon România.

Cum funcţionează procesul de achiziţionare

Fiecare utilizator poate să se bucure de ofertele Groupon România. "Trebuie doar să se înscrie pe site-ul www.groupon.ro, să se aboneze la newsletterul companiei, iar de fiecare dată când una dintre ofertele noastre i se pare interesantă să o acceseze şi să o plătească", a mai spus Tunakan.

Ulterior va primi, pe e-mail, un voucher "groupon" (un cupon cu un cod unic). Acest voucher va putea fi folosit, în loc de bani, la comerciantul ales. "O ofertă devine valabilă doar dacă un anumit număr de abonaţi o ac cesează şi poate fi achiziţionată de pe site într-o singură zi. În fiecare zi, Groupon va pregăti câte o ofertă diferită, cu preţuri care vor avea reduceri situate între 75% şi 90%", a afirmat managerul Groupon. Valabilitatea voucherului diferă în funcţie de produsul achiziţionat.

Cumpărăturile sunt pasiunea românilor

"Pentru români, ca şi pentru reprezentanţii altor ţări din Europa, shoppingul este o metodă de socializare. Prin urmare, acest gen de servicii a fost foarte bine primit, încă din momentul apariţiei primelor clone Groupon", a declarat Cem Tunakan.

Potrivit lui, în acest moment al lansării, piaţa românească este mult mai bine educată în ceea ce priveşte acest concept al ofertelor cu timp limitat decât era piata altor ţări în momentul lansării Groupon. Piaţa din România, deşi este la început în această industrie, are deja un număr impresionant de clone (între 18 şi 29), unele încă în curs de lansare. Prin urmare, este o piaţă educată. Din acest motiv încă este dificil de estimat valoarea pieţei. Ea depinde de numărul de utilizatori ai fiecărui competitor din această industrie.

"Prin urmare, dacă estimăm că avem un număr de maximum 1 milion de utilizatori (înscrişi la toate cele 18-29 de clone - pentru că unii utilizatori se înscriu pe mai multe site-uri) şi care cheltuiesc 1 euro folosind Groupon sau alte site-uri asemănătoare, putem spune că piaţa românească se va situa, în 2011, în jurul valorii de 1 milion de euro", a conchis Tunakan. "În fiecare zi, Groupon va pregăti câte o ofertă, cu preţuri care vor avea reduceri între 75% şi 90%." CEM TUNAKAN, manager Groupon România

ESTIMĂRI

Ofertele de-o zi, piaţă de un milion de euro

Intrat pe piaţa românească, şeful Groupon România, Cem Tunakan, se aşteaptă la peste 800.000 de utilizatori până la finele anului viitor, mai ales că ofertele par destul de atractive.

EVZ: Cu cât speraţi să crească numărul de utilizatori până la finele anului? Care este ţinta pentru 2011? Cem Tunakan: Deocamdată, până la finalul acestui an, vom lansa oficial site-ul www.groupon.ro cu primele oferte pentru clienţii din România. Însă ne-am propus ca până la finalul lunii aprilie să avem 500.000 de utilizatori, iar până la sfârşitul anului 2011 numărul lor să crească la 800.000 de utilizatori.

Ce produse au cel mai mare succes la români? Dar în alte ţări? Este greu de făcut o comparaţie în acest moment între ofertele româneşti şi cele din alte ţări, deoarece site-ul este încă în curs de pregătire pentru lansarea sa oficială. Vom putea face o astfel de comparaţie în cursul lunii ianuarie, după ce vom rula câteva zeci de oferte.

Ne aşteptăm ca ofertele din România să fie primite la fel de bine ca acelea din alte ţări, deoarece echipa noastră locală este în întregime de naţionalitate română şi este educată să ştie cel mai bine ce este atractiv pentru piaţa românească.

Cum a evoluat compania în alte ţări în primele luni de la lansare? Polonia, în care compania s-a lansat în urmă cu 6 luni, a avut vânzări în valoare de 1,5 milioane de euro.

Cum au primit clienţii români venirea unui astfel de serviciu? Chiar de la primele articole despre intrarea pe piaţă a companiei noastre, clienţii s-au arătat interesaţi, au urmărit evoluţia site-ului nostru, chiar ne-au criticat, atunci când a fost cazul.

Ne puteți urmări și pe Google News