Într-o postare pe care a făcut-o pe contul ei de Facebook, Gabriela Firea îl citează pe avocatul Gheorghe Piperea, în opinia căruia Guvernul ar fi virat bani către Primăria Generală a Municipiului București pentru finanțarea RADET. Aceasta în condițiile în care, se atrage atenția, RADET este o companie aflată în faliment al cărei patrimoniu a fost transferat spre o altă societate comercială.

„Citiți și vă cruciți! E grav! Dați mai departe! Se sesizează instituțiile statului? Ce a descoperit avocatul Gheorghe Piperea: «Cîțu și ministrul Grindă au comis o mega – deturnare de fonduri – au dispus virarea de la buget către Primăria Generală, pentru a fi re-virată către RADET, a unei sume de cca 64,5 mil lei, pentru «funcționarea sistemelor de încălzire centralizată a populației»“, a arătat, în postarea sa, de pe Facebook, Gabriela Firea.

Ea a arătat că RADET este o companie în faliment care nu mai are în administrare infrastructura de distribuție a energiei termice care a fost transferată la Termoenergetica.

„Numai că RADET nu mai face parte din acest sistem – e în faliment (pentru că așa a impus Elcen), nu mai are salariați, nu mai are în administrare infrastructura de țevi de distribuție, nu mai are afacere. Acestea au trecut la Termoenergetica! Ce mai poate face RADET cu acești bani publici (în afară de a plăti onorariu «de success» de 2,75% lichidatorilor)?”, a mai scris fostul primar general în postarea sa.

Gabriela Firea îi atrage atenția asupra situației și premierului interimar, Nicolae Ciucă, întrebându-se retoric, dacă acesta știe ce se petrece în Guvern, pe la spatele său.

„Oare premierul interimar, generalul Ciucă, știe ce i se întâmplă în ogradă? P.S. Evident că redistribuirea acestor bani nu se putea face prin simplu ordin de ministru. Dar s-a făcut. Ce lege, ce buget, contează doar umplerea desăgilor, că vine Crăciunul”, a încheiat Gabriela Firea.

Soluții de avarie în București

Premierul interimar Nicolae Ciucă a anunțat că guvernul va repartiza fondurile necesare pentru acoperirea costurilor necesare intervențiilor pentru remedierea avariilor la rețelele de distribuție a apei calde și a căldurii. Banii vor fi folosiți pentru contractarea unor firme private care să intervină la avarii, împreună cu echipele ELCEN și Termoenergetica, astfel încât reparațiile să se încheie în timp cât mai scurt.

„Am luat cu toţii act de toate problemele cu care se confruntă, nu este o situaţie deloc uşoară, sunt aspecte care vor trebui rezolvate în timp, dar, astăzi, am identificat împreună cu ministrul Finanţelor suma necesară, astfel încât să putem să sporim capacitatea de intervenţie a echipelor de mentenanţă şi reparaţii. În felul acesta vom aloca banii necesari Primăriei Capitalei ca să poată să achiziţioneze acest serviciu din mediu privat şi, astfel, echipele ELCEN, împreună cu cele de la Termoenergetica, să poată să fie permanent în teren şi să scurtăm cât se poate timpul în care cetăţenii nu vor avea apă caldă şi căldură”, a precizat prim-ministrul interimar.

Pe de altă parte, Electrocentrale Bucureşti (Elcen) va închiria capacităţi modulare de producţie a energiei termice, pe care le va monta în diverse zone ale Capitalei, astfel încât să suplinească pierderile din rețelele de termoficare.