De asemenea, seful de stat a anuntat proiectul unei noi televiziuni de stiri, in limba franceza, care va inlocui canalul lansat in decembrie 2006 de Jacques Chirac, predecesorul lui Sarkozy.

France 24, finantat cu bani grei in mandatul Chirac

France 24 a fost lansat in decembrie 2006, la initiativa presedintelui de atunci, Jacques Chirac. Acesta era infuriat de maniera probritanica si proamericana in care BBC si CNN alesesera sa trateze evenimentele din Irak.

Postul isi propunea sa promoveze exact valorile pe care Sarkozy nu le mai detecteaza in prezent: „Acoperirea evenimentelor internationale dintr-o perspectiva franceza”.

Alain de Pouzilhac, directorul France 24, declara atunci ca postul sau este independent editorial, desi primise 35 de milioane de dolari in fonduri pentru lansare si inca 112 milioane de dolari in subventii anuale de la guvernul francez. Mai mult, canalul era un joint-venture intre TF 1, cea mai mare televiziune comerciala din Franta, si operatorul public France Televisions.

Viitorul post  „va vorbi” franceza

Noul proiect de post international anuntat de Sarkozy – France Monde, va reuni resursele France 24, TV5 Television si Radio France Internationale, pentru a le oferi telespectatorilor din toata lumea o perspectiva „mai frantuzeasca”. Sarkozy a afirmat ca detaliile despre noua institutie sunt inca „deschise dezbaterilor si sugestiilor”, dar ca „un post public, France Monde (…) trebuie sa vorbeasca doar franceza”.