Noul Subaru Forester, cu un design schimbat, este disponibil din această săptămână şi pe piaţa românească.
După mai bine de zece ani în care s-a remarcat în special prin aspectul nepretenţios şi destoinicia absolută, Subaru Forester a păşit într-o nouă etapă.
Constructorul japonez şi-a asumat riscul de a se adapta noilor tendinţe din moda auto. Niponii au rotunjit formele anterior pătrăţoase, au abandonat conceptul de break utilitar şi l-au propulsat pe Forester pe piaţa dură a SUV-urilor compacte.
Testată de EVZ săptămâna trecută, într-un drive-test la Salonic, cea de-a treia generaţie Forester este, începând de luni, disponibilă şi în România, la un preţ de pornire de 25.466 de euro inclusiv TVA. Mai puţin masculin Amestec perfect de nou şi vechi, de tradiţie şi modernism, de Orient şi Occident şi, totodată, un adevărat amalgam de forme de relief, Salonicul a fost locul ideal pentru un drive-test complet cu noul Forester.
Mai înalt şi mai încăpător, al treilea Forester şi-a mai pierdut din alura pur masculină şi oferă o nouă perspectivă asupra notei misterioase, dar nu întotdeauna apreciate, a modelului.
Disponibil, deocamdată, numai în două variante de motorizare, 2.0 şi 2.5 T, ambele boxer pe benzină, noul Forester şi-a demonstrat forţa, puterea şi calitatea care se aşteaptă de la un SUV, la care se adaugă noul design urban modern şi o manevrabilitate remarcabilă.
Indiferent de condiţiile în care se prezintă drumul, pe autostradă, în pădure sau pe plajele Mării Egee, noul tip de şasiu bazat pe conceptul Subaru DC3 (Dynamic Chassis Control Concept) oferă o stabilitate superioară, care dă o senzaţie de supleţe şi de confort.
Dacă în varianta de motorizare de 2.5 litri Turbo, „Pădurarul“ emană o forţă aproape brută, propulsorul de 2.0 litri pare să ducă mai greu noile haine. Mai înalt şi mai lat
Comparativ cu modelul anterior, noul Forester este mai înalt şi mai lat. Deşi lungimea a rămas nemodificată, ampatamentul a fost mărit.
Garda la sol este generoasă (215 mm) şi permite utilizarea funcţiilor de off-road specifice modelelor SUV pentru drumuri neasfaltate sau acoperite cu zăpadă. Îmbunătăţirea cuplului la turaţii mici şi medii face ca autovehiculul să fie condus în oraş într-un mod destul de confortabil. Din toamnă, şi diesel Cu destui rivali de temut, cum ar fi Honda CR-V, Toyota RAV4 sau Volkswagen Tiguan, gama Subaru Forester se va completa, din toamnă, cu un motor boxer diesel de 2.0 litri, aşteptat cu interes de toată lumea.
De la începutul acestei săptămâni, noul Forester este disponibil şi pe piaţa autohtonă.
Preţurile pornesc de la 25.466 de euro cu TVA şi ajung, pentru modelul de top (2.5 Turbo Aut.), la suma de 34.629 de euro.