Foame de ştiri în luna ianuarie

Foame de ştiri în luna ianuarie

În primele săptămâni din 2008, Realitatea şi Antena 3 au crescut substanţial. Pro TV şi Antena 1 s-au consolidat, Kanal D a urcat, iar TVR 1 şi OTV au pierdut public.

Telespectatorii din mediul urban au fost interesaţi de ştiri în primele două săptămâni din 2008. Ninsorile de început de an, accidentele şi meciurile politice („pingpongul“ cu Norica Nicolai, de exemplu) au ridicat canalele dedicate Realitatea TV şi Antena 3. Analiza EVZ acoperă intervalul 7-17 ianuarie, pentru că perioada Sărbătorilor (încheiată la 6 ianuarie), cu mulţi dintre români în concediu, are un comportament de vizionare atipic. Datele de audienţă face parte din primele tranşe ale noului măsurător, compania GfK, care a preluat de la începutul lui 2008, pentru o perioadă de patru ani, sarcina numărării telespectatorilor.

Pro TV ia avans

Cele mai bune medii de audienţă pe zi între 7 şi 17 ianuarie au fost înregistrate de Pro TV, urmărit de 335.000 de telespectatori în fiecare minut în mediul urban. Antena 1 e pe locul secund, la o diferenţă de 123.000 de telespectatori. Cifre bune a avut şi Acasă TV în primele săptămâni de 2008.

Postul public de televiziune a pierdut locul patru în favoarea Realitatea TV. Postul de ştiri are un număr aproape dublu de telespectatori faţă de luna noiembrie a anului trecut. Antena 3, canalul concurent, a înregistrat şi el o evoluţie semnificativă, urcând în topul posturilor.

Dintre canalele generaliste, primele săptămâni de ianuarie au fost favorabile Prima TV (care a ajuns la aproape 100.000 de telespectatori) şi Kanal D (care a urcat pe locul 7 în clasament). „Motorul“ Kanal D (în care Ringier, editorul EVZ, deţine 25% din acţiuni) este „Noră pentru mama“, cu audienţe medii de peste 200.000 de telespectatori. Evoluţia postului deţinut de Dogan este vizibilă în zona de vârstă 18-49 de ani (aşa-numitul target comercial, interesant pentru clienţii de publicitate). La începutul lui ianuarie, Kanal D a fost la egalitate cu Prima TV (locurile 4-5) pe acest gen de public.

În schimb, OTV-ul lui Dan Diaconescu nu a fost interesant pentru orăşeni. Cu tot cu Elodia, postul a pierdut câteva locuri în opţiunile telespectatorilor.

Seri cu surprize Nu mai puţin de 11 posturi de televiziune au avut medii de peste 100.000 de telespectatori în intervalul de seară, între orele 18.00 şi 23.00. Pro TV a atras seara, în mediul urban, 766.000 de telespectatori, urmat de Antena 1, cu 519.000 de persoane. Acasă TV completează podiumul (429.000), după care topul continuă cu Prima TV (264.000) şi TVR 1 (254.000 de telespectatori).

Posturile de ştiri au crescut şi pe intervalul de seară. Realitatea TV a avut, în prime-time, o medie de 242.000 de telespectatori, iar Antena 3 - 151.000. Între cele două s-a plasat OTV, cu 152.000 de persoane. Kanal D a ajuns, seara, la 149.000 de telespectatori în medie între 7 şi 17 ianuarie. Celelalte posturi care au sărit suta de mii au fost Naţional TV şi TVR 2.

Ne puteți urmări și pe Google News