"Firma de telefonie mi-a prelungit contractul abuziv"

"Firma de telefonie mi-a prelungit contractul abuziv"

O bucureşteancă îi acuză pe operatorii firmei Vodafone că i-au prelungit abonamentul la telefon pentru încă doi ani, prelevându-se de un discount oferit pentru vechimea contractului.

O pensionară din Capitală, Mariana G., îi acuză pe operatorii firmei de telefonie mobilă Vodafone că i-au prelungit abonamentul la telefon, pe o perioadă de încă doi ani, fără voia ei.

Aşa că în momentul în care a dorit să închie contractul pentru a se muta la altă firmă, femeia susţine că i s-a spus că nu se poate. Aceasta spune că atunci când a cerut să i se prezinte dovada că a fost de acord cu prelungirea contractului, a fost refuzată.

De cealaltă parte, oficialii companiei Vodafone spun că au obţinut acordul verbal, prin telefon, de prelungire a abonamentului şi că au probe care le susţin spusele.

Ne puteți urmări și pe Google News

Însă reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor o sfătuiesc pe femeie să depună o reclamaţie împotriva firmei de telefonie la comisariatul lor local, o nouă lege intrată de curând în vigoare oferind mai multe drepturi consumatorilor în relaţia cu firmele de telefonie.

Un euro reducere pentru fidelitate

La începutul lunii iulie, Mariana G. a mers la un magazin Vodafone ca să-i anunţe că peste o lună i se încheie contractul la telefon şi nu doreşte prelungirea acestuia. Însă a avut parte de o surpriză.

"Mi s-a spus că acest lucru nu este posibil nici acum, nici în următorii doi ani şi că am fost sunată de un operator de-al lor să-mi spună că-mi oferă un euro reducere pe lună la convorbirile din străinătate pentru că am abonament la ei din 1991 şi că, acceptând acea ofertă, am acceptat şi prelungirea contractului pe încă doi ani", povesteşte cu indignare bucureşteanca, adăugând că nu ar fi acceptat acea reducere dacă i s-ar fi spus ce înseamnă.

"Nu mă legam încă doi ani de ei pentru un euro. Mi se pare inadmisibil cum procedează o companie atât de mare. Mi-au prelungit abonamentul abuziv", conchide Mariana G.

"Am obţinut acordul verbal de prelungire a contractului"

Reprezentanţii firmei de telefonie mobilă Vodafone spun că în cazul menţionat există probe care demonstrează că nu au făcut niciun abuz şi că au procedat corect, iar acest lucru îl pot demonstra.

"Conform procedurilor Vodafone, acordul de prelungire a unui contract poate fi dat şi verbal, prin telefon. Vodafone a urmat întocmai procedura şi a obţinut acordul verbal de prelungire a contractului în cazul de faţă, care există ca probă şi poate fi prezentat inclusiv clientului, «la cerere»", conchid reprezentanţii Vodafone.

"Ar fi trebui să primiţi în scris ceea ce aţi agreat telefonic"

Experţii instituţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor o sfătuiesc pe păgubită să se adreseze comisariatului local pentru protecţia consumatorilor cu o reclamaţie împotriva companiei Vodafone.

"În mod normal ar fi trebuit să primiţi un înscris din care să rezulte ceea ce comerciantul pretinde că aţi agreat telefonic", afirmă Mihai Titichi, şef Serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului.

Specialistul mai spune că, în ceea ce priveşte noile reguli privind rezilierea contractelor, lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Teoretic, clauza care nu vă dă dreptul de a rezilia contractul înainte de termen fără a plăti o sumă drept despăgubire către comerciant e considerată abuzivă şi nulă de drept.

"Însă caracterul abuziv al unei clauze contractuale poate fi stabilit numai de instanţă, fie în urma unei acţiuni pe care o iniţiază păgubitul, fie în urma transmiterii procesului-verbal de constatare a caracterului abuziv al unei clauze de către comisariatul local pentru protecţia consumatorilor către instanţă. Numai după ce instanţa constată caracterul abuziv al clauzei şi hotărăşte eliminarea acesteia din contract aţi putea rezilia contractul", conchide expertul în protecţia consumatorilor.

"Vodafone a urmat procedura şi a obţinut acordul verbal de prelungire a contractului, care există ca probă şi poate fi prezentat clientului «la cerere».“, REPLICA VODAFONE