FIAT 500: Tastezi şi câştigi

FIAT 500: Tastezi şi câştigi

Cel mai reuşit Fiat 500 are 100 de cai-putere şi un buton mititel pe care scrie Sport şi care, odată apăsat, măreşte gradul de confort.

Noul Cinquecento e tot mai vizibil pe străzile noastre, dovadă că are şi aici destui fani. Testul efectuat săptămâna aceasta ne îndeamnă să le recomandăm celor care doresc să viziteze un showroom Fiat versiunea 1.4 Sport.

Combinaţia motor 1.4 benzină - echipare Sport oferă unele avantaje importante în raport cu toate celelalte (care aduc împreună propulsoarele 1.2 benzină şi 1.3 motorină, respectiv versiunile Pop şi Lounge).

Maşinile propulsate de cel mai mare motor disponibil acoperă cu cel puţin două secunde mai rapid intervalul 0-100 km/h. Din această cauză, frânele spate sunt echipate cu discuri (tamburi în celelalte cazuri). În situaţii de urgenţă (inclusiv deceleră ri importante), şoferul este ajutat de sistemul electronic de control al stabilităţii (ESP) - opţional pentru 1.2 şi 1.3 Multijet.

Cei 100 de cai-putere disponibili (care nici nu par atât de mulţi sub 3.500 rpm) sunt livraţi punţii faţă prin intermediul unei transmisii manuale cu şase rapoarte (faţă de cinci în mod normal). La viteze de croazieră ridicate (130 km/h), prezenţa treptei suplimentare aduce beneficii în ceea ce priveşte consumul şi confortul acustic. Remarcabilă uşurinţa cu care se poate face selecţia treptelor cu ajutorul levierului inspirat amplasat la baza consolei centrale.

Ţinută de drum surprinzător de matură

Dacă menţionarea vitezei maxime permise pe autostrăzile autohtone ţi s-a părut cumva nepotrivită în contextul acestui test, află că noul 500, în ciuda dimensiunilor reduse, poate să menţină un ritm consistent atunci când i se cere.

Ţinuta de drum e surprinzător de matură, ajutată şi de butonul „Sport“ prezent pe bord, care deserveşte funcţia DualDrive a servodirecţiei. Asta se traduce prin două setări diferite pentru asistarea volanului. Dacă pentru majoritatea modelelor unde este prezentă acţionarea butonului (denumit „City“) face ca volanul să poată fi mişcat şi de un strănut, în acest caz asistarea scade, coloana de direcţie devenind „mai grea“ şi deci mai puţin stresantă pe mă- sura înteţirii ritmului.

Ne puteți urmări și pe Google News