Potrivit noii legislaţii propuse de guvern ca să reducă fumatul, ţigările ar putea fi vândute, peste doi ani, în pachete standard, fără numele mărci ori logo, ci doar cu imaginile care atenţionează cât de periculos este fumatul.
"Ţigările ucid. Iar guvernul nu are niciun motiv să-şi ceară scuze pentru deciziile sale. Companiile de tutun nu sunt de acord cu această decizie şi se vor opune. Însă noi credem că această măsură va duce la scăderea numărului de fumători", a declarat premierul australian, Kevin Rudd, citat de AFP.
Decizie contestată
Clienţii nu mai pot face diferenţa dintre mărci, au sărit ca arşi producătorii de tutun. 
Reprezentanţii "Imperial Tobacco Australia", companie de tutun, au de gând să conteste decizia în justiţie. Motivul – profitul său va fi afectat, deoarece marca lor are valoare comercială.
Publicitatea la ţigări în Australia este interzisă, la fel şi fumatul în locurile publice. Chiar şi aşa, 15.000 de australieni mor în fiecare an din cauza fumatului, scrie BBC.