Etalon pentru Chanel

Etalon pentru Chanel

Fost „fitting model“ pentru celebra casă de modă franceză, Ana Maria Zegheru îşi doreşte acum o familie fericită.

Ana Maria Zegheru are 27 de ani şi o carieră în modelling pe care şi-a construit-o prin seriozitate, frumuseţe şi, precizează ea, fără niciun compromis. A început să lucreze ca model încă de când era o fetiţă, făcând prezentări pentru toţi marii designeri români. La 17 ani a avut primele contracte în străinătate. Cu timpul, a ajuns să defileze pentru nume celebre de pe scena internaţională a modei, precum Chanel, Dior, Jean Louis Chere, Georges Chakra sau Chopard. În 2004 a devenit „fitting model“ sau „umeraş“ , cum spune ea, pentru Chanel. Timp de trei ani, Ana a fost fata în funcţie de dimensiunile căreia se iau măsurile pentru creaţiile celebrei case de modă. Prietenă cu Diana Dondoe, cu care a şi locuit o vreme, în Franţa, şi cu Irina Lăzăreanu - două dintre modelele de origine română care s-au impus pe cele mai extravagante scene ale modellingului internaţional, Ana Maria şi-a redefinit, la un moment dat, priorităţile. S-a retras din lumina bliţurilor pentru că familia pe care şi-a întemeiat-o de curând este cel mai de preţ lucru pentru ea. Are prima vacanţă după 13 ani de muncă şi nu face planuri de viitor deocamdată. „Toate vor veni la timpul lor“, spune ea. „Am fost întrebată: voi aveţi ce mânca acolo“? EVZ: Obosită după câţiva ani de colaborare cu Chanel? Ana Maria Zegheru: „Fitting model“ înseamnă că nu ai libertate să faci nimic altceva, eşti legată de casa de modă pentru care lucrezi, de dimineaţa şi până seara. Cât timp am lucrat la Paris pentru Chanel, nu aveam timp să mai fac şi altceva. Mergeam dimineaţa la 10.00 sau la 9.45 şi stăteam şi până la 10.00-11.00 noaptea. Au fost dăţi în care plecam şi la ora 1.00 dimineaţa. Nu aveam Crăciun, nu aveam Revelion. Lucram şi pentru partea comercială, asta însemna aceeaşi colecţie pentru cei care veneau să cumpere hainele din magazine. Noi, eu şi încă o fată (braziliancă), eram „fitting models“, sau umeraş, cum îmi place mie să zic, ceea ce nu ai libertate să faci nimic altceva.  

Cum ne văd francezii? În Franţa eşti mult mai greu acceptat, mai ales că românii nu sunt foarte bine văzuţi. Am fost întrebată: „Dar voi aveţi ce mânca acolo?“. Nu ne văd foarte bine, de asta eu cred că am fost un exemplu pentru ei. Am rămas în relaţii foarte bune cu toată lumea, cu mine sunt foarte drăguţi, dar îţi spun, pentru francezi suntem o altă categorie de ruşi sau, dacă nu, suntem ţigani care nu avem ce mânca şi nu ştim cum să ne descurcăm. Eu am încercat să le explic că o mare parte dintre clienţii lor sunt români. Numai eu ştiu câte fete au genţi făcute de creatori francezi. Nu mi-a fost niciodată ruşine că sunt româncă, de altfel sunt şi foarte naţionalistă. Mi-am născut copilul aici, în condiţiile în care puteam liniştită să-l nasc la Paris. Deci, nu pot să spun că au o părere extraordinară despre noi. Şi toată lumea ştie într-adevăr de comunism, de Ceauşescu sau de Nadia Comăneci.   Planuri de viitor? Te gândeşti să te întorci la ceea ce făceai? În primul rând am 27 de ani... acum, sunt şi modele de 14 ani, care sunt preferate de agenţiile de modă.   Cam la ce vârstă încep să se retragă manechinele? Depinde de cât de mult succes ai avut. De exemplu, modelele celebre, care au avut succes şi care pentru mine vor rămâne întotdeauna cele mai bune, precum Claudia Schiffer, Cindy Crawford, Linda Evangelista, muncesc şi acum. Claudia Schiffer a fost imaginea Chanel anul trecut. Dar o agenţie investeşte mai degrabă într- o fetiţă de 15 ani decât într-o femeie de 27 de ani, cum este cazul meu, pentru că, hormonal, femeile au tendinţa ca de la o anumită vârstă să se îngraşe. De ce să investească într-o femeie care în doi ani nu mai poate lucra, când ai una de 15 ani, fresh, fără obligaţii, liberă şi dornică? În ultima vreme, modellingul s-a axat foarte mult pe stilul androgin, femei foarte slabe, fără forme. În plus, publicitarii folosesc pentru o reclamă la o cremă pentru femei care au peste 30 de ani puştoaice care au 15 ani. O fetiţă la 15 ani nu are riduri. A fost şi scandalul cu fetele prea slabe, anorexice. Am locuit cândva cu o fată, era rusoaică, avea 18 ani şi mânca numai iaurturi şi orez fiert, nu carne sau brânză. Se înfometa ca să arate bine. Îmi amintesc că avea 85 cm peste şold, era foarte slabă şi făcea în continuare exerciţii în fiecare seară, se dădea cu creme anticelulitice. Avea 18 ani şi făcea asta de câţiva ani buni.

COLABORARE   „Karl e un geniu“ Cum este Lagerfeld? Pentru mine este un geniu!  Face atât de multe lucruri, vorbeşte germană, engleză, franceză, italiană. Are o anumită vârstă şi face mai multe lucruri decât facem noi, cei tineri. Are o capacitate foarte mare de a crea. Lua pur şi simplu materialul, îl punea pe tine şi făcea rochia pe moment. Îşi face şi schiţe, caută prin cărţi, se inspiră, se informează mult, cunoaşte tot ce e nou. ÎI plac oamenii din jurul lui, cei cu care lucrează, mereu făcea cadouri. Karl făcea atât de multe lucruri… era şi fotograf, avea şi propriul lui brand „Lagerfeld” şi creea şi pentru casa de modă, Fendi, în paralel cu munca la Chanel. La Chanel, la hautecouture, există trei ateliere, două de rochii şi unul de taioare şi alte trei pentru prêt-àporter. Fiecare îşi are definit rolul său şi fiecare face ce trebuie. Nu e ca la noi, unde tu trebuie şi să tai, şi să coşi...

Ne puteți urmări și pe Google News