Cum mai sunt păcăliţi românii. Escrocheria Beck

Cum mai sunt păcăliţi românii. Escrocheria Beck

Produse de uz casnic la preţuri exorbitante şi contracte ilegale. Asta ascunde o firmă germană în spatele unei oferte greu de refuzat: excursii gratuite în ţară şi în străinătate.

Zeci de români s-au lăsat păcăliţi de mirajul unui „GRATUIT”, aşezat la vedere pe un pliant strecurat în cutia poştală. Aşa au ajuns să cumpere, mai mult forţat, după cum povestesc, produse supraevaluate, de uz casnic, de la firma Beck International.

Deşi a primit amenzi totalizând 17.000 de lei şi multe alte sancţiuni de la inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), firma - care a intrat acum un an pe piaţa de la noi - continuă să atragă români în excursii în ţară sau în străinătate, să le prezinte produse „minune” cu preţuri foarte mari şi să le pună în faţă contracte cu grave încălcări ale legii. Aşa susţin oficialii autorităţii, potrivit cărora societatea a fost găsită vinovată de nerespectarea angajamentelor contractuale şi de reclamă înşelătoare.

În timp ce reprezentanţii firmei au refuzat să-şi exprime un punct de vedere, în ciuda in sistenţelor EVZ, inspectorii ANPC îi avertizează pe cei care s-ar putea lăsa tentaţi de o excursie să se gândească de două ori înainte de a-şi face bagajul şi de a pleca într-un voiaj primit „cadou”.

Ne puteți urmări și pe Google News

OFERTE DE NEREFUZAT

Reduceri de 5.500 de lei la un aspirator

Anul trecut, Andreea a mers într-o excursie oferită de Beck International la Ruse (Bulgaria). A fost însoţită de mama ei, care s-a aflat la un pas de a cumpăra un pachet ce conţinea două perne cu aloevera, o pilotă şi un fier de călcat - toate la „superoferta” de 2.000 de lei. Nu a depus însă plângere la ANPC.

„Teleshopping” pe viu

Fata îşi aminteşte acum ce a convins-o să accepte „ieşirea” promisă de cei de la Beck: „A găsit mama nişte pliante în care spuneau că ne duc în în excursie la Ruse cu doar 17 lei, ne dau o masă copioasă şi un bon valoric de 100 de euro. Tot ce trebuia să facem era să participăm la o prezentare a produselor promo ţionale Beck”.

Imediat ce Andreea şi mama sa şi-au confirmat telefonic participarea, a început şi aventura. „Când am ajuns în apropiere de vama Giurgiu, ne-au băgat într-un fel de restaurant cu sală de conferinţe şi a început teleshoppingul”, îşi continuă „clienta” povestea. „Conferinţa” a durat trei ore, timp în care li s-au prezentat tot felul de produse. Spre exemplu, un aspirator cu abur costa 3.000 de lei, preţul fiind redus de la 8.500 de lei, după cum au anunţat oficialii firmei.

„Erau nişte persoane care prezentau foarte frumos, îţi dădeau de înţeles că le folosesc şi ei acasă”, îşi aminteşte fata. Au mai scos la licitaţie şi un set de 21 de „oale-minune”, la doar 2.500 de lei, după o reducere de 7.500 de lei (preţul anunţat iniţial fiind de 10.000 de lei).

Câştigi dacă ridici mâna

Ca să „anime” prezentarea, organizatorii au făcut şi un concurs. „«Cine ridică mâna sus primeşte o pernă cu aloe vera de 1.000 de lei», au strigat ei. Nu ştiu dacă mama a ridicat prima mâna, dar au dus-o în faţă şi i-au spus că a câştigat. Apoi, i-au spus că-i mai dau o pernă şi o pilotă călduroasă. Ca să aibă cum să le transporte, i-au oferit şi un cărucior. Au plusat şi cu un fier de călcat cu abur. Şi toate ar fi fost ale ei, dacă nu refuza oferta”, explică fata.

„Alte persoane au fost declarate apoi «câştigătoare». I-au luat pe toţi în faţă şi le-au oferit câte un pahar cu şampanie ca să sărbătorească. Apoi le-au zis că, în cazul în care vor să ia acasă toate produsele, trebuie să cumpere şi a doua pilotă, care costa nici mai mult, nici mai puţin de 2.000 de lei”, îşi aminteşte, cu umor, Andreea.

Potrivit acesteia, cei care au acceptat să plătească au cedat, de fapt, „extraordinarei tehnici persuasive” a angajaţilor Beck International. „Îţi dădeau impresia, de la început până la sfârşit, că îţi dau orice: reduceri, oferte, excursii, premii. În plus, celor care spuneau că vor să cumpere li se punea repede contractul în faţă şi nu li se dădea timp de gândire pentru a-l semna, că doar era o ocazie unică”, mai spune Andreea.

În final, mare parte dintre excursionişti s-au ales doar cu câteva bomboane, acordate cu mărinimie pentru răspunsuri la întrebări banale, de genul: „Ce face un aspirator?”. O altă „victimă” a mers, în decembrie anul trecut, în excursie la Mănăstirea Negru Vodă cu aceeaşi firmă şi s-a învoit să cumpere, în rate, o maşină de curăţat şi un aspirator cu 2.000 de lei.

„După două săptămâni primesc telefon să cobor în stradă cu 1.900 de lei, că am dat avans doar 100. Mi-au spus că, de fapt, m-am angajat să plătesc integral, iar dacă refuz, am o penalizare de 0,15% pe zi de întârziere”, s-a plâns aceasta.

"Îţi dădeau impresia de la început până la sfârşit că ei îţi dau orice: reduceri, oferte, excursii, premii.“

ANDREEA, client Beck International