Era inevitabil: limuzina Audi A8. cu motor de 2.0 litri
- Cristian Ionescu
- 24 august 2011, 20:09
Noua versiune a vârfului de gamă Audi, care va fi prezentată, în premieră, la Salonul auto de la Frankfurt de luna viitoare, are însă şi o armă secretă. Un al doilea motor, electric, care, împreună cu unitatea supraalimentată, pe benzină, de 211 cai-putere, formează un sistem hibrid capabil de performanţe decente.
Audi va prezenta, la Salonul auto de la Frankfurt de luna viitoare, o versiune cu propulsie hibridă a gamei A8.
Acestea sunt primele imagini oficiale, publicate astăzi, cu vârful de gamă Audi care este dotat cu două motoare - unul supraalimentat, pe benzină, de 2.0 litri şi 211 cai-putere, altul electric, încă şi mai plăpând, care dezvoltă 40 kw, adică aproximativ 54 CP.
La nevoie (puterea maximă a acestui gen de sistem nu este dată prin simpla adunare a valorilor aferente fiecărui motor), A8-ul hibrid se va putea baza pe cel mult 245 de cai-putere şi 480 Nm (moment maxim), distribuiţi la puntea faţă prin intermediul unei transmisii automate cu 8+1 trepte.
Oficial, Audi A8 Hybrid (aceasta este denumirea care va apărea în catalogul mărcii) poate sprinta de la zero la 100 km/h (cu start de pe loc) în 7,7 secunde şi accelera până la viteza maximă de 235 km/h.
Deloc rău, dar este limpede că şoferul care va dori să verifice aceste performanţe nu va putea să se bucure şi de un consum mediu mixt (urban-extraurban) de 6,4 l/100 km - potrivit datelor prezentate de producător.
Audi mai susţine că acest A8 va putea circula fără contribuţia motorului cu ardere internă, dacă nu se depăşeşte viteza de 100 km/h. Optimist vorbind, hibridul ar putea parcurge până la trei kilometri în modul 100% electric.
Noul Audi A8 Hybrid va fi comercializat, pe anumite pieţe, începând chiar de anul viitor.