Lansarea imaginii şi logo-ului brandului a fost precedată de un concert al naistului Gheorghe Zamfir, care şi-a început recitalul cu două piese din repertoriul internaţional, "Lonely Shepherd" şi "El condor pasa". După acestea au urmat câteva doine, fără acompaniament, recitalul încheindu-se cu "Ciocârlia".
"În acest moment, nu cred că există o persoană mai emoţionată ca mine, mai mândră de cetăţenia ei şi mai încrezătoare în ţara pe care o reprezintă", a spus Udrea în discursul care a precedat lansarea brandului.
"Primul instrument de lucru în marketing e să anunţi că exişti. E un mare pas înainte că pentru prima oară avem un proiect. Fără noanţe şovine cred că avem mai multe de oferit decât alte ţări", a continuat ministrul Turismului.
La lansarea brandului, pe scenă, alături de Udrea şi ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, au fost prezenţi foştii mari sportivi Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi şi Ilie Năstase.
"Este cel mai important eveniment de diplomaţie publică a anului. Nu cred că există persoană mai mândră şi mai încrezătoare ca mine în potenţialul acestui brand. E primul brand făcut profi. România este o ţară minunată care abia aşteaptă să fi descoperită. Brandul are în vdere patrimoniul cultural şi natura neatinsă, cea ce favorizează turismul activ. E timpul ca lumea să ne cunoască. Călătorul va fi surprins să găsească în România un rost pentru fiecare gest ritualic, un tâlc ascuns în fiecare poveste. România vine în faţa lumii cu o zestre imposibil de ignorat", a declarat emoţionat Teodor Baconschi.

Un brand de 800 de mii de euro

Ministrul turismului a precizat că peste 10.000 de străini au fost consultaţi pentru realizarea brandului. S-au efectuat 90 de interviuri şi cinci studii de grup.
"Licitaţia pentru brand era pornită când am venit în minister. Eu am mai lucrat doi ani. Avem 75 de milioane de euro să facem promovarea până în 2013. Banii aceştia nu pot fi folosiţi pentru altceva, doar pentru tursim. Concluziile cercetărilor au relevat şase produse turistice competitive, toate de nişă. România nu poate face turism de masă. Asta înseamnă litoral, care nu e unu produs competitiv interanţional", a detaliat Elena Udrea.
"Nu mă pricep la mărci, dar al României a fost achiziţionat de la o mare companie, care a lucrat şi la brandul Croaţiei şi Greciei. În contractul nostru, art. 14 asigură răspunderea companiei care l-a produs. Ne-au asigurat că este produsul lor 100%. Brandul a costat 800 de mii de euro", a conchis ministrul Turismului.

EVZ a intrat în posesia unei imagini cu noul logo şi noul slogan la brandului turistic cu câteva ore înaintea lansării oficiale.