Astfel că, unul din cele trei elemente ale reprezentării vizuale a brandului, respectiv frunza verde, este asemănător în proporţie foarte mare, ca formă şi compoziţie, cu un alt logo comercializat pe internet.
"Scrisoarea oficială a MDRT, înregistrată cu nr. CM 51002/30.07.2010, are la bază prevederile contractuale, conform cărora asocierea garantat originalitatea elementelor manualului de brand şi faptul că acestea nu aduc atingere prevederilor legislaţiei române, comunitare şi internaţionale", se arată în comunicatul Ministerului.
Ministerul precizează că nu a efectuat nicio plată către THR-TNS şi nici nu va efectua plăţi în cadrul acestui contract, până la clarificarea acestor aspecte.

Elena Udrea susţine că ministerul este acoperit

Încrederea şi emoţia cu care Elena Udrea a lansat brandul turistic al României, în cadrul Expo 2010 la Shanghai, au fost umbrite de informaţiile potrivit cărora există mai multe similitudini între logoul nostru cu frunză verde şi cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice.

Ministrul susţinea ieri că autorităţile se află în legalitate în ceea ce priveşte respectarea drepturilor de autor la realizarea brandului turistic al României.

"Prestatorul garantează că elementele sunt originale şi nu încalcă drepturile de autor, drepturile fiind utilizate de un terţ. Din punctul meu de vedere şi, având un text în mână, ministerul este într-o situaţie legală", a declarat Elena Udrea.