Marea Britanie concesionează singura cale ferată de mare viteză

Marea Britanie concesionează singura cale ferată de mare viteză

Ministrul Finanţelor, George Osborne, a găsit o metodă pentru a reduce "imensul deficit bugetar", care ar putea duce Marea Britanie în situaţia Greciei: va concesiona singura linie de tren de mare viteză din ţară, High Speed 1 (HS1), informează Reuters.

High Speed 1 are o lungime de 68 de mile (aproape 110 kilometri) şi face legătura între gara londoneză St. Pancras International şi Canalul de sub Marea Mânecii. Potrivit ministrului londonez al Transporturilor, Philip Hammond, compania care va câştiga licitaţia va concesiona linia de mare viteză pentru 30 de ani şi va beneficia de exploatarea drepturilor de concesiune. Guvernul va rămâne propritarul HS1.

Deocamdată, Guvernul britanic nu a dat informaţii cu privire la valoarea contractului, însă experţii citaţi de Financial Times estimează că statul va încasa peste 2,23 miliarde dolari.

Decizia de concesionare a liniei de mare viteză a fost luată de cabinetul condus de Gordon Brown, în luna octombrie 2009, aceasta fiind prima mare vânzare a unei infrastructuri de transport din Marea Britanie, după ce operatorul aeroportuar BAA a vândut aeroportul londonez Gatwick.

David Cameron este cel mai tânăr premier britanic din ultimii 200 de ani. A preluat fotoliul din Downing Street numărul 10, reşedinţa premierilor britanici, într-o perioadă puţin fastă pentru economia Marii Britanii: deficitul public a urcat anul trecut la aproape 11% din Produsul Intern Brut. Taxă suplimentară pentru bănci

În vederea creşterii veniturilor la buget, Cameron ar putea aplica măsura propusă de predecesorul său şi anume impozitarea suplimentară a băncilor. De asemenea, printre măsurile de reducere a presiunii asupra bugetului de stat, cabinetul condus de David Cameron ar putea reduce salariile din sistemul public şi ar putea reforma sistemul de asistenţă socială.

George Osborne, ministrul de Finanţe, spune că dacă nu se iau măsuri drastice, Marea Britanie ar putea ajunge în situaţia Greciei.

Ne puteți urmări și pe Google News