DRIVE-TEST EVZ: Mazda MX-5

DRIVE-TEST EVZ: Mazda MX-5

Chiar şi cu hardtop, roadsterul Mazda MX-5 rămâne o maşinuţă care vorbeşte cu cel de la volan.

Mazda MX-5 este cel mai bine vândut roadster al tuturor timpurilor, dar şi unul dintre cele mai fiabile (potrivit sondajelor realizate în statele vestice cu pieţe mature) şi mai distractive autoturisme decapotabile.

Un alt atu major al său, care a contribuit negreşit la recordul amintit anterior, este preţul accesibil. Amatorii de şofat sub cerul liber îl pot achiziţiona de la dealerii Mazda din România cu 18.802 euro inclusiv TVA.

Săptămâna aceasta am testat cel mai scump MX-5 disponibil la noi, 2.0 Roadster Coupé Revolution. La 28.679 de euro cu TVA inclus, această versiune e cu aproape 10.000 de euro mai scumpă decât modelul de bază (o creştere de preţ de peste 50%!). Chiar dacă, la prima vedere, pare că am fi martorii unui jaf la drumul mare, realitatea e totuşi alta.

Acelaşi profil suplu

Versiunea de top este animată de motorul mai puternic (oferta include un 1.8 - 126 CP şi acest 2.0 - 160 CP, ambele pe benzină) şi beneficiază de cea mai bogată echipare - Revolution (peste Emotion - de bază - şi Challenge). Adevărata piesă de rezistenţă, importantă atât pentru cei care se simt mai bine aşa, cât şi pentru fanii configuraţiei clasice, trebuie considerată prezenţa unui acoperiş rigid pliabil. În genul celui popularizat de CC-urile disproporţ ionate.

Pentru că vorbeam de echilibrul volumelor, trebuie ştiut că inginerii Mazda au reuşit un lucru remarcabil. Au păstrat silueta zveltă a MX-5-ului, deşi i-au înlocuit plafonul textil cu unul dintr-o fibră de plastic. Nu s-a folosit tablă, pentru a ţine în frâu kilogramele adăugate. Faţă de versiunea clasică, Roadster Coupé-ul are doar 37 de kilograme în plus.

Acoperişul acţionat electric dispare în spaţiul special rezervat lui (capacitatea portbagajul rămâne neschimbată) în doar 12 secunde (un alt record).

Agilitate impresionantă

Performanţele MX-5-ului „plasticat“ sunt practic identice cu cele ale versiunii clasice. Chiar dacă producătorul susţine că prezenţa acoperişului rigid a îmbună tăţit confortul acustic, micul roadster rămâne unul dintre locurile zgomotoase în care poţi călători (la viteze ridicate).

Dacă însă remarci lucrul acesta mai degrabă decât agilitatea impresionantă sau direcţia care îţi comunică şi că ai trecut peste o monedă de 50 de bani, atunci e limpede că MX-5-ul nu e pentru tine. Cu sau fără hardtop.

Ne puteți urmări și pe Google News