Silvia, 74 de ani: De aproape un an, medicul oftalmolog a stabilit ca am angiopatie si HTA stadiul I (170/80). As dori sa stiu ce repercusiuni poate avea asupra vederii.

"Complicatiile oculare ale hipertensiunii arteriale se manifesta la nivelul retinei, coroidei si nervului optic, amploarea lor depinzand de valorile tensiunii arteriale si de perioada de timp in care pacientul a stat fara tratament sau cu un tratament insuficient controlat. In stadiile incipiente, asa cum e cazul dumneavoastra, modificarile ob-servate la fundul de ochi nu sunt asa de im-presionante: apar artere ingustate, vene dilatate, iar repercusiunile asupra vederii, de obicei, nu exista. In stadii mai avansate, daca pacientul continua sa aiba tensiunea arteriala crescuta (fie nu respecta tratamentul, fie medicatia este insuficienta) pot aparea hemoragii intraretiniene extinse, tromboza de vena centrala a retinei sau de ram venos retinian, ocluzie de ram arterial retinian sau de artera centrala a retinei, edem papilar. In aceste situatii, acuitatea vizuala scade de cele mai multe ori dramatic.
Pentru a preveni toate aceste complicatii cu prognostic rezervat uneori, va sfatuiesc sa controlati periodic tensiunea arteriala. Daca aceasta se mentine in jurul valorilor de 170/80 mmHg, asa cum ne-ati scris, v-as recomanda un nou control la medicul dumneavoastra pentru a suplimenta medicatia."