Editura Evenimentul si Capital

Discuțiile secrete din spatele Rapoartelor MCV | EVZ EXCLUSIV

Paraskevi Michou, secretarul general adjunct al Comisiei Europene știe și le-a spus și parlamentarilor români că se întâlnește și vorbește cu ei degeaba
Autor: | | 5 Comentarii | 4198 Vizualizari

După cum deja se știe, România face obiectul monitorizării de către Comisia Europeană, la capitolele Justiție și Afaceri Interne, de la 1 ianuarie 2007, de când țara noastră a devenit membru al UE.

După părerea oficialilor europeni, România era undeva, într- un vagon de clasa a III-a, din perspectivele reformelor în Justiție și a luptei împotriva corupției. Acest „retard” invocat de oficialii europeni împiedica, în viziunea lor, aplicarea efectivă a legislației, a politicilor și a programelor europene. Așa a apărut ceea ce se numește Mecanismul de Cooperare și Verificare, materializat într- un Raport anual, în care membrii Comisiei își dau cu părerea cu privire la ceea ce cred ei despre mersul în domeniile menționate.


MCV. Raportul pe Justiție: laude și critici

Tăriceanu: „Nu mai dorim să cooperăm în cadrul MCV”


Oamenii lui Soros, surse de bază

Sursele în baza cărora membrii Comisiei își întocmesc Raportul, potrivit propriilor lor declarații consemnate de presă, sunt călătorii de câteva zile în care „delegaţiile vizitează atât Bucureştiul cât şi alte oraşe ale ţării, pentru a-şi forma o impresie de ansamblu asupra situaţiei din toată ţara”. În cadrul acestor vizite, membrii Comisiei discută cu reprezentanți ai Guvernului, ai Parlamentului, ai sistemului judiciar, ai unor organizaţii non-guvernamentale, precum și cu ambasadori ai statelor membre UE. Potrivit acelorași declarații, principalele ONG-uri de unde se culeg impresii sunt Transparency International, Expert Forum, AID Romania, Funky Citizens, Freedom House şi Centrul pentru Resurse Legale, toate combinate cu sau derivate din Rețeaua Soros.

Ce tot spun unii politicieni români?

Din ce în ce mai frecvent, în ultimii ani, mulți politicieni români au declarat că MCV-ul nu este decât un instrument de presiune menit să influențeze echilibre politice potrivit năzuințelor bruxe lleze, pe de o parte. Pe de alta, o modalitate de a bloca aderarea României la Spațiul Schengen. Curios să aflu cât adevăr este conținut de această perspectivă, am plecat pe urmele activității pe care Comisia o desfășoară în vederea elaborării celebrelor Rapoarte anuale. Cum discuțiile care au loc la Parlamentul României între membrii Comisiei MCV și aleșii din Legislativ sunt filmate și înregistrate, deci imposibil de contestat, am solicitat detalii despre capacitatea de înțelegere și disponibilitatea de a consemna adevăruri evidente ale celor puși să supravegheze creșterea și educația României.


FOTO; După documentele ofi ciale prin care „inspectorii” MCV își anunță descinderile la București, am putea fi tentați să credem că monitorizarea României este o chestiune tratată cu toată seriozitatea. Nu este!



„Parlamentarii să fie amendați de ANI!”

Una dintre rundele de discutare a constatărilor formulate de membrii Comisiei MCV cu reprezentanții Parlamentului, în privința căreia m-am documentat amănunțit, mi-a sărit în ochi prin necunoașterea flagrantă a realității din partea oficialilor europeni, chiar necunoșterea legilor și a Constituției României, a Regulamentelor celor două Camere ale Parlamentului.

Astfel, Comisia MCV a formulat, în cadrul acelei runde, cerința ca, în cazul în care Comisiile Juridice ale Parlamentului nu sunt de acord cu ceea ce stabilește Agenția Naționlă de Integritate (ANI), în privința incompatibilității unor candidaturi ale unor parlamentari, aceeași ANI să-i amendeze pe membrii comisiilor, pentru că nu au executat ce le-a spus ANI. Aici avem de a face cu o necunoaștere și o încălcare a Constituției României, care stabilește clar faptul că „deputații și senatorii nu pot fi trași la răspundere juridică pentru voturile sau opiniile politice exprimate în timpul mandatului”. La fel este și în țările europene din care provin membrii Comisiei MCV, nu doar la noi.

De la „de ce ai bască?”, la „de ce n-ai bască?”

Alt punct, alt moment ridicol! Membrii Comisiei MCV sunt de părere ca „stabilitatea cadrului juridic în materie de integritate a rămas problematică” și că „au existat tentative în Parlament de a se modifica elemente ale cadrului juridic”. Lăsam la o parte faptul că dreptul parlamentarilor de avea inițiativă legislativă nu poate fi limitat, lăsăm la o parte și că discuțiile despre „tentative” în materie de ligiferare țin de absurd, ca să trecem la punctul următor, în care Comisia MCV este de părere fix pe dos. În cuprinsul acestui punct, se reproșează Parlamentului că nu a „contribuit la îmbunătățirea coerenței și clarității normelor în materie de integritate, sistând lucrările la un proiect”. Această critică, cu privire la „sistarea legiferării în domeniu” este contrară observațiilor anterioare, unde se critică „tentativa” de legiferare.

Sa trecem mai departe! Cei de la MCV reproșează Parlamentului faptul că într-un caz de incompatibiltate „soluția n-a fost găsită decât după ce senatorul în cauză și-a dat demisia”. Nu trebuie să fii jurist, nu trebuie să cunoști Regulamentele Camerelor, ca să știi că atunci cănd cineva își dă demisia, nu mai urmează nimic, deci nu se mai caută, spre a fi găsită, nicio soluție.


MCV. Raportul pe Justiție: laude și critici

Tăriceanu: „Nu mai dorim să cooperăm în cadrul MCV”


Confuzie majoră!

Lovitura CRUNTA pentru Elena Udrea. Decizie FARA PRECEDENT in justitie! Iubita lui Alexandrov, DEVASTATA de veste

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Justiţie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI