Evenimentul Zilei > Actualitate > Dieta care vă face mai fertili
Dieta care vă face mai fertili

Dieta care vă face mai fertili

Fructele de mare, carnea, ouăle şi cereale integrale nu ar trebui să lipsească din alimentaţia persoanelor care vor să devină părinţi.

Un regim sărac în grăsimi şi alimentele bogate în antioxidanţi pot îmbunătăţi fertilitatea în cazul cuplurilor care intenţionează să aibă un copil, spun specialiştii. Important este ca regimul echilibrat să fie respectat de ambii membri ai cuplului, nu doar de viitoarea mamă. Potrivit datelor statistice, bărbaţii şi femeile poartă în mod egal vina în cuplurile care nu reuşesc să aibă copii.

Ambii parteneri trebuie
să-şi schimbe dieta

 
Nutriţionistul britanic Julia FitzGerald, citată de publicaţia „The Telegraph“, susţine că şansele de a avea un copil pot creşte prin modificarea obiceiurilor alimentare în cuplu. Potrivit specialistului, nu doar femeile trebuie să-şi schimbe dieta şi stilul de viaţă, ci şi bărbaţii. Sperma se maturizează în trei luni şi orice expunere la toxine o poate afecta.
 
Astfel, primul demers este ca viitorii părinţi să evite consumul de alcool şi expunerea la fum de ţigară. Pentru îmbunătăţirea calităţii spermei, nutriţionistul Julia FitzGerald recomandă înlocuirea grăsimilor saturate şi hidrogenate (de tipul margarinei) cu uleiuri rezistente la temperaturi ridicate, cum este cel de măsline, şi cu grăsimi esenţiale, care se regăsesc în seminţe, ulei de peşte sau avocado.
 
„Pentru a concepe un copil, este nevoie de o alimentaţie echilibrată, fără excese, care include toate grupele alimentare: fibre, legume şi grăsimi. Zilnic, sunt necesare cel puţin 300 de grame de fructe şi legume şi 30 de grame de carne“, subliniază şi Eduard Adamescu, medic specialist în diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, de la cabinetul „Moşilor“, din Bucureşti.

Zincul împiedică naşterea
prematură

Julia FitzGerald mai recomandă alimentele bogate în zinc, un mineral care are rol în îmbunătăţirea calităţii spermei şi care împiedică naşterea prematură. Acest mineral se găseşte în fructele de mare, carne, ouă şi cereale integrale. Odată ce aţi reuşit să concepeţi un copil, este important să introduceţi în alimentaţie şi acid folic, sub formă de suplimente. „Sunt specialişti care recomandă suplimente de acid folic înainte de naştere. S-a constatat că face bine în dezvoltarea fătului din punct de vedere neurologic“, mai spune Eduard Adamescu.

RISCANT

Sejurul la mare pune în pericol fertilitatea

Studiile au arătat că temperatura ridicată a nisipului inhibă producerea spermatozoizilor. „Căldura nisipului, care depăşeşte 40 ºC, duce la blocarea spermatogenezei, care, însă, este tranzitorie“, explică profesorul Constantin Dumitrache, specialist în endocrinologie la Institutul Parhon din Bucureşti.

Studiile au arătat că pot apărea tulburări şi la bărbaţii care poartă telefon mobil în buzunarul pantalonilor. Aceste probleme sunt, însă, temporare. Specialiştii susţin că infertilitatea poate fi considerată definitivă în cazul cuplurilor care încearcă de aproximativ un an să facă un copil, fără să reuşească.