• WordPress (care e cea mai utilizată platformă pentru crearea de site-uri)
  • Shopify (care este renumit ca soft special conceput pentru magazine online)

 

Prin urmare, dilema este: pe care dintre ele să o aleg? Care dintre cele două are mai multe/sau mai importante avantaje?

 

Flexibilitate

 

WordPress, datorită faptului că este cea mai răspândită platformă pentru construirea de site-uri, oferă și multe avantaje:

 

  • Flexibilitate ridicată
  • Actualizări frecvente
  • Îmbunătățiri ale programului, în scopul securizării sporite a acestuia
  • Mii de design-uri special create pentru comerț electronic
  • Mii de module care permit extinderea funcționalităților de bază

 

Shopify, în schimb, ca platformă plătită, nu deține același grad de flexibilitate și o așa de mare frecvență a actualizărilor de program.

 

În plus, va trebui ales pentru design-ul site-ului un șablon dintre cele oferite de Shopify. Nu poți extinde aria de căutare la furnizori terțe părți, ca în cazul Themeforest sau Justfreethemes, etc.

Costuri

 

O informație care poate fi decisivă în efectuarea selecției: WordPress este gratuit. Programul, ca și versiunile sale actualizate, sunt gratuite, și vor rămâne gratuite. Pentru că WordPress este un sistem cu sursă deschisă (open-source), atipic față de modelul clasic Shopify.

 

Vei mai avea nevoie de un nume de domeniu și un abonament de găzduire web. Costurile pleacă de la 20 lei pe lună.

 

Shopify, în schimb, este furnizat în schimbul unui abonament lunar ce pleacă de la 29 de dolari pe lună + costurile numelui de domeniu și comisioanele pentru procesarea de plăți online.

 

Ușurință de utilizare

 

În cazul Shopify, interfața de administrare este oarecum mai simplă și mai ușor de folosit decât în cazul WordPress. Pentru interfața de administrare WordPress, este necesar un timp minim de familiarizare cu diversele opțiuni.

 

Dar, o dată învățate aceste opțiuni, vei beneficia de acel grad de flexibilitate suplimentar despre care vorbeam la punctul 1.

 

Personalizările sunt posibile mai ușor în cazul WordPress, fie prin teme, plugin-uri sau editare cod.

 

Trebuie avut în vedere aici că Shopify e o soluție managed, adică serverul și aplicația de e-commerce sunt administrate de Shopify; în timp ce WordPress e o soluție unmanaged, fără administrare.

 

Asta înseamnă că vei avea mai multă libertate și mai multă flexibilitate să instalezi și să modifici tot ce vrei dar această libertate vine și cu responsabilități. Tu, ca proprietar de site, ești singurul responsabil de administrarea și mentenanța site-ului: securitate, actualizări, implementare funcționalități.

 

Odată ce începi să folosești WordPress, vei vedea că nu este foarte greu și există mulți specialiști care te pot ajuta.

Suport

 

Datorită unei mai largi răspândiri WordPress și soluțiile de suport sunt mai multe. Furnizorul temei WordPress achiziționate, compania de găzduire web, sau pur și simplu persoane familiarizate cu WordPress, deținătoare de site-uri WordPress vor fi dispuși să te ajute pentru rezolvarea oricărei probleme întâmpinate.

 

Astfel, în cazul WordPress, există o posibilitate mai mare de a găsi persoane cu experiență în acel gen de modificări WordPress de care ai nevoie, și asta se traduce în costuri reduse (timp și bani) pentru rezolvarea erorilor sau implementarea de funcționalități extra.

 

În cazul Shopify, este un grad mai mare de dependență față de compania Shopify: nu poți face orice modificări dorești pe partea de cod, nu poți apela la oricine pe diverse implementări ci trebuie cumpărate direct de la Shopify, iar aceste lucruri pot duce la costuri mai ridicate.

 

Acestea ar fi principalele diferențe dintre cele 2 soluții de e-commerce – WordPress și Spotify – dacă ești dispus să plătești mai mult și să ai totul administrat, atunci alegerea este Shopify; dacă vrei să ai costuri mai mici și să îți administrezi singur magazinul online, atunci alegerea este WordPress.

 

Te-ar putea interesa și: