De ce crediteaza studentii ABN Amro

De ce crediteaza studentii ABN Amro

Miscarea surprinzatoare face parte din strategia bancii. 

ABN Amro, care se adreseaza doar persoanelor bogate, a aruncat pe piata o oferta-surpriza: carduri de credit pentru studenti. Aceasta, in conditiile in care majoritatea bancilor care se lupta pe bucati din piata de retail nu au inca produse de creditare pentru studenti. Miscarea nu vine in contradictie cu strategia bancii, explica Peter Weiss, presedintele ABN Amro. 

EVZ: ABN Amro a inceput sa ofere imprumuturi persoanelor fizice de acum aproximativ trei ani. Cat de interesata este banca de acest segment al pietei? Peter Weiss: Am fost foarte fericiti cand am intrat pe acel segment, multumiti de progresul de pana acum si de aceea continuam sa investim in extinderea afacerii. Am inceput cu imprumuturile de nevoi personale, intre timp am adaugat imprumuturile cu ipoteca, pe cele ipotecare, am marit numarul de unitati teritoriale....

Dar nu prea mult ... Nu prea mult deoarece noi credem in canalele alternative de distributie, de aceea am organizat forta de vanzari directe, call centerul 24 de ore, 7 zile pe saptamana, dedicat clientilor individuali.

Aveti o tinta in extinderea numarului de sucursale in acest an sau in 2008? Da, dar nu suntem pregatiti sa o dezvaluim. Numarul nostru de agentii va fi in continuare relativ limitat. Avem 23, vom mai deschide cateva, dar inseamna ca vor ajunge la 30 sau 40.

Clientii-tinta

Banca e interesata sa lucreze cu toate tipurile de persoane fizice? Am avut pana acum o strategie focalizata pe salariati si pe cei care detin o afacere. Si aceasta strategie este concentrata pe piata persoanelor fizice cu venituri mari. In acest moment nu intentionam sa facem retail de masa.

Credem insa ca exista un segment foarte mare de persoane cu venituri mari, ca se extinde rapid, pe masura ce populatia se dezvolta economic si financiar. In consecinta, intentionam sa continuam sa ne focalizam atentia asupra acestui segment.

Cu toate acestea, oferta pe carduri de credit a fost destul de orientata catre publicul larg. Anul trecut, cand un client facea un card de credit, primea un cadou: un telefon, de exemplu. Este normal ca in afacerea cu carduri sa faci promotii. Am avut o serie de astfel de promotii pentru a creste numarul de clienti, mai ales in fazele incipiente. Vom mai avea promotii, din cand in cand, dar probabil nu asa de des cum am avut in trecut, pe masura ce oamenii inteleg mai bine produsul si caracteristicile lui.

Si cardurile de credit pentru studenti par a se adresa unui public larg, mai ales din punct de vedere al venitului minim necesar de 170 de lei. Nu este neaparat orientata catre publicul larg. Credem ca studentii de azi sunt persoanele cu venituri foarte mari de maine. Credem ca, daca ai educatie universitara, vei ajunge, probabil, in segmentul persoanelor cu venituri mari. De asemenea, credem ca este o unealta importanta pentru ambele parti: pentru a extinde disciplina educationala si financiara a studentilor si pentru a le da studentilor oportunitatea de a cunoaste banca si de a incepe devreme relatiile cu aceasta. Incercam sa identificam astazi oamenii care vor fi maine in segmentul nostru tinta.

CV

Peter Weiss

Este presedintele ABN Amro Romania din iulie 2005. Colaborarea sa cu institutia de credit a inceput insa cu multi ani in urma, in 1982.

Ultimele pozitii detinute de Weiss:

> din iulie 2005 - presedinte si director general ABN Amro Romania

> 2003-2005 - Reprezentant la nivel national, ABN Amro Bank, Atena, Grecia

> 2001-2003 - Seful Departamentului de Operatiuni Clienti, ABN Amro Bank, Atena, Grecia

> 1997-2000 - Director ABN Amro Venezuela

> 1994-1997 - Delegat al directorului, ABN Amro Bank, Sydney, Australia

> 1992-1994 - Director Trezorerie si Piete de Capital, ABN Amro Bank, Madrid, Spania

Ne puteți urmări și pe Google News