Presa din Franţa anticipează apariţia unui model Dacia de mari dimensiuni şi foarte bine dotat, care va purta numele unui autoturism produs la începutul deceniului trecut - Solenza.
Dacia ar putea relansa modelul Solenza. Chiar foarte curând. Cu excepţia numelui, noua Solenza nu va avea însă nicio legătură cu vechiul model, produs la începutul deceniului trecut. A doua generaţie Dacia Solenza ar trebui să devină, în 2015, primul autoturism românesc de clasă medie, graţie unei lungimi de aproximativ 4,80 metri, vesteşte publicaţia electronică franceză "Caradisiac", cea care a aflat informaţiile pe baza cărora a şi creionat o primă schiţă a viitorului vârf de gamă de la Piteşti. Sub capota berlinei cu hayon (soluţie similară celei utilizate de Skoda în cazul modelului Octavia, spre exemplu) ar urma să se regăsească o serie de motoare alimentate cu benzină sau mo torină, care vor dezvolta între 90 şi 150 de cai-putere. Climatizare automată pe două zone şi navigaţie Mai interesantă trebuie că este lista cu echipamentele care şi-ar putea face apariţia în noua Solenza. Alături de scaunele încălzite, climatizarea automată pe două zone sau chiar sistemul de na vigaţie, şi-ar mai găsi locul transmisia automată şi sistemul Start-stop, cu ajutorul căruia vor fi reduse emisiile de dioxid de carbon. Preţ minim estimativ: 13.000 de euro Autorii articolului estimează că versiunea de bază a viitoarei Dacia Solenza ar putea costa 13.000 de euro, adică fix dublul preţului minim necesar achiziţionării berlinei low-cost primordiale Logan, în acest moment. Cel mai scump model produs acum la Piteşti este SUV-ul Dacia Duster, comercializat cu 11.250 de euro, în echiparea omonimă (motor alimentat cu benzină de 1.6 litri şi tracţiune faţă) şi cu 16.800 de euro – pentru Laureate 1.5 dCi 4x4. Chiar dacă numai din punct de vedere al dimensiunilor, noua Dacia Solenza ar urma să fie o alternativă pentru modele celebre şi dorite de mulţi români precum Volkswagen Passat, Opel Insignia sau Ford Mondeo. Dacia a produs Solenza între 2003 şi 2005. Modelul, o versiune mai elaborată a vechii SuperNova, a intrat în istorie odată cu apariţia Loganului. Noua Solenza ar trebui să fie asamblată la Piteşti, susţine "Caradisiac", pe platforma tehnică modificată a vechii generaţii Renault Clio. 4,8 metri lungime ar urma să măsoare viitoarea berlină, suficient pentru a intra în clasa medie (D), alături de modele precum Volkwsagen Passat, Ford Mondeo sau Opel Insignia MAI APROAPE DE CONCRETIZARE Lodgy şi noul Logan apar în acest an Până la Solenza, Dacia mai are în joben o mulţime de noutăţi. Numai în acest an, producătorul de la Piteşti va lansa primul său monovolum, dar şi a doua generaţie a gamei Logan. Monovolumul Dacia Lodgy – fabricat la uzina Renault din Tanger, Maroc – va fi expus, în premieră mondială, la Salonul auto de la Geneva din luna martie.
PRIMUL MONOVOLUM. Lodgy, modelul dedicat familiștilor, va fi disponibil în două versiuni – cu cinci sau cu şapte locuri Modelul "african" va ajunge în showroom-urile din România în luna iunie. Noul Logan, posibil cea mai aşteptată lansare a produ cătorului de automobile low-cost, în 2012, îşi va face apariţia abia la toamnă, cu ocazia Salonului auto de la Paris. Chiar dacă Dacia nu a suflat, deocamdată, nicio vorbă despre a doua generaţie a celui mai bine vândut model din România, presa de specialiatate a dat ca sigură o creştere a dimensiunilor – lungimea maşinii ar putea atinge 4,4 metri – şi o mărire a preţurilor. Cu numai câteva sute de euro. Citiţi şi:
- Design Dacia: Dusterul, precum Lodgy?
- Vânzările Dacia în România au scăzut cu 16%, anul trecut