Dacia 3.000.000 are şofer italian

Dacia 3.000.000 are şofer italian

Maşina aniversară, un model break (MCV), a ieşit ieri de pe liniile de producţie de la Mioveni.

Dacia cu numărul 3.000.000 a ieşit ieri de pe liniile de producţie ale uzinei de autovehicule din Mioveni.

Este vorba despre un model break (MCV), acesta fiind, de altfel, şi cel mai recent model lansat de constructorul autohton.   Autoturismul va ajunge la un client din Italia, care nu a aflat până acum că va fi posesorul unei maşini aniversare. Nu întâmplător, începând din primul semestru al acestui an, exporturile Dacia au depăşit livrările de pe piaţa internă.   „Avem mai multe comenzi decât am putea să facem faţă, aşa că nu ne permitem să păstrăm maşina cu număr rotund, deşi ne-am fi dorit acest lucru“, a declarat Charles Morillo, directorul general al uzinei Dacia, care a precizat că în Germania există liste de aşteptare pentru un Logan, care pot merge până la jumătate de an. Limita: 350.000 de maşini pe an   În această vară, în fabrica de la Mioveni s-au făcut investiţii în creşterea capacităţii de producţie. De la o producţie de circa 50 de unităţi pe oră în prezent, constructorul intenţionează să ajungă la 60-63 de unităţi produse pe oră în 2008, care este şi limita maximă standard în uzinele de autovehicule ale grupului Renault.

Pentru creşterea capacităţii de producţie, compania a investit în lărgirea liniilor de producţie, dar şi în angajarea de noi tehnicieni. Directorul uzinei Dacia nu a precizat însă care este valoarea investiţiilor derulate în această perioadă de companie.   După creşterea capacităţii de producţie, constructorul va ajunge să producă anual circa 350.000 de unităţi, de la 220.000 de unităţi, la începutul acestei veri.   Cinci caroserii pe o linie   Din 2008, de pe linia de producţ ie de la Mioveni vor ieşi cel puţin încă două modele - Pick-Up şi Sandero, după cum a precizat preşedintele grupului Renault, Carlos Ghosn, la Salonul Auto de la Frankfurt.

Este de aşteptat însă ca un model SUV derivat din Logan, a cărui producţie este inclusă în strategia până în 2009 a grupului Renault, să fie produs tot pe platfoma de la Piteşti. Reprezentanţii companiei nu au dorit să comenteze însă informaţia.   În total, din 2008 vor fi produse pe linia de la Mioveni cinci caroserii - Logan berlină, MCV, VAN, Pick-Up şi Sandero. „La caroserie sau vopsitorie există mai multe linii de producţie, dar la asamblare e o linie comună, foarte flexibilă, care poate fi lărgită“, a spus managerul de la uzinele Dacia. PREMIERĂ   Cu Pick-Up-ul la SIAB Constructorul Dacia va veni la Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti - programat între 5 şi 14 octombrie - cu o serie de surprize, însă reprezentanţii companiei nu au dezvăluit încă despre ce este vorba.   Surse din piaţă ne-au declarat că la SIAB va fi prezentat modelul Pick-Up, prezentat în machetă în urmă cu aproape o lună la o conferinţă de presă a Renault, la Salonul Auto de la Frankfurt. Acesta va fi al doilea vehicul comercial uşor din gama Dacia, după Logan Van, lansat la începutul lunii ianuarie.

Sub marca Dacia, „papucul“ - care nu se mai fabrică din 2006 - a fost foarte bine primit în piaţă, peste 300.000 de astfel de unităţi fiind produse la Mioveni. Logan Pick- Up este destinat pieţelor est-europene şi va avea o capacitate de depozitare de 800 de kilograme.

Ne puteți urmări și pe Google News