În primele nouă luni din acest an, românii au făcut cumpărături cu cardul prin intermediul magazinelor on-line autohtone, în valoare de 40 de milioane de euro, conform datelor furnizate de procesatorul de plăţi cu cardul RomCard.
Firma estimează pentru tot anul curent vânzări on-line - cu plata prin card - de circa 60 de milioane de euro, cifră aproape dublă faţă de nivelul consemnat pentru anul trecut, când piaţa a crescut cu 236%, la 34,8 milioane de euro.
Specialiştii spun că piaţa de cumpărături cu cardul on-line creşte deoarece românii au din ce în ce mai multă încredere în comerţul electronic, iar magazinele on-line şi-au perfecţionat rapid serviciile şi modalităţile de promovare.
Din valoarea totală înregistrată în primele nouă luni, 35 de milioane de euro au fost tranzacţionate numai în magazinele on-line care folosesc soluţia de plată ePayment, dezvoltată de compania GECAD, scrie Mediafax. „Deşi există opinii care afirmă că vânzările on-line au scăzut din cauza crizei financiare internaţionale, comerţul on-line din România nu a avut de suferit până acum. Dimpotrivă, în mod surprinzător, trimestrul al treilea nu a înregistrat o scădere a vânzărilor“, a declarat directorul executiv GECAD ePayment, Carmen Sebe.
În trimestrul trei 2008, cele mai mari vânzări le-au înregistrat magazinele care acţionează în turism şi transporturi, urmate de cele care vând servicii şi produse telecom. Locul trei este ocupat de magazinele de e-tail (comerţ cu amănuntul on-line - n.r.), în special de furnizorii de produse IT.