Cumparatorii Antibiotice, vanati ca "mustele cu tunul"
- Adam Popescu
- 13 decembrie 2007, 02:00
Cu mai putin de doua luni inainte de momentul privatizarii, statul cauta investitori printr-o costisitoare campanie de publicitate „integrata". VIDEO
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a demarat o campanie de publicitate pentru vanzarea prin licitatie cu strigare a companiei Antibiotice Iasi. Scopul declarat al campaniei este atragerea de investitori. Desi campania publicitara nu se adreseaza publicului larg, ea este inclusa intr-un buget de 1,3 milioane euro pe care statul l-a pus la dispozitia firmei ARS Advertising. Firma este cunoscuta pentru „lipiciul” pe care il are in publicitatea de stat.
Statul isi face reclama „batraneasca”
Publicitatea AVAS, prin intermediul ARS Advertising, se deruleaza din 23 iulie 2007 (data semnarii contractului), dar Antibiotice e prima companie care beneficiaza de o campanie pe toate canalele media. Pentru campaniile publicitare ale AVAS s-au mai luptat si SC Mediainsight si SC Mindshare Media, dar contractul a revenit companiei ploiestene ARS. Campania la Antibiotice se desfasoara pana la inceputul lui 2008 si se deruleaza pe Realitatea TV, Radio Romania Actualitati, Radio 21, Europa FM, in „Ziarul Financiar” si „Wall Street Journal Europe”.
Serban Alexandrescu, director de creatie al Headvertising, ne-a spus ca „spotul este cam batranesc si foarte descriptiv, adica foarte inexpresiv. Alt public-tinta decat investitorii nu prea exista si, aparent, pare foarte aiurea sa iesi pe media „larga” dorind favorurile unui public atat de ingust. Pe de alta parte, o astfel de abordare se doreste a fi un gest de forta”.
Alexandrescu spune ca problema putea fi rezolvata doar printr-un e-mail direct adresat celor interesati de aceasta privatizare si crede ca ideea unei reclame pentru investitori poate fi comparata cu „a vana muste cu tunul”. Pe de alta parte, Coca Cascaval, directorul de marketing al Antibiotice Iasi, spune ca publicitatea nu a fost solicitata de companie.
ARS Advertising si prietenia cu statul
Gabriel Stefanescu, directorul ARS Advertising, a evitat sa ne spuna cat face publicitatea pentru Antibiotice. A recunoscut insa ca vor urma si alte campanii, dar nu a facut publice numele societatilor, invocand o clauza de confidentialitate cu clientul AVAS.
In 2006, numai ARS Advertising a incheiat contracte de publicitate cu statul de 1,5 milioane de euro, in conditiile in care cu un an inainte cheltuielile de publicitate ale statului erau de 3,8 milioane de euro. Firma a avut contracte cu Electrica, Ministerul Apararii Nationale, Agentia de Strategii Guvernamentale, Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane.
„Performanta” acestei firme poate veni din faptul ca, in 1996, a lucrat pentru PD si pentru candidatul taranist la Primaria Ploiesti, Horia Toma - in prezent deputat PNL de Prahova. In 2000, ARS a „prestat” tot pentru Horia Toma, cand acesta a candidat din nou la Primaria Ploiesti. In 2004, PUR-ul lui Dan Voiculescu a fost clientul ARS.