Aşa cum era de aşteptat, interiorul viitoarei generaţii Opel Astra este inspirat de noua linie de design lansată odată cu modelul Insignia.

Din primul set de fotografii oficiale care prezintă habitaclul modelului compactat pregătit pentru Salonul Auto de la Frankfurt din această toamnă, se poate observa că volanul şi ceasurile de bord sunt preluate de la reprezentantul Opel în clasa imediat superioară (medie).

Consola centrală este o variantă mai îngustată (din raţiuni de spaţiu interior) a celei care poate fi regăsită în Insignia, prezentând, în consecinţă, aceeaşi problemă consemnată anterior – o densitate prea mare de butone, cu forme şi dimensiuni apropiate, care îngreunează accesul la comanda dorită.

Ca şi la Insignia, mânerele portierelor fac trimitere la nervura laterală care împodobeşte, în exterior, caroseria.

Deocamdată nu se pot face consideraţii asupra calităţii materialelor care îmbracă bordul, scaunele şi uşile. Dacă însă asemănarea cu Insignia se dovedeşte valabilă şi în acest caz, rezultatul trebuie să fie unul situat peste media clasei.

Mai mare, cu tehnologie adusă la zi

GM susţine că viitoarea generaţie Opel Astra este foarte avansată din punct de vedere tehnologic. Un bun indicator în acest sens trebuie că o constituie prezenţa unei platforme tehnice complet noi.

Maşina are o lungime de 4,42 metri, cu 17 centimetri mai mult decât actuala generaţie. Ampatamentul a crescut şi el cu şapte centimetri, măsurând acum 2,68 metri.

Şasiul Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integrează complet funcţiile mecanice şi sistemele de comandă electronice.

Ca şi la Insignia, acesta poate fi prevăzut cu sistem electronic de conducere Opel FlexRide, care îi permite şoferului să aleagă între trei setări, Standard, Sport şi Tour, adaptându-se în acelaşi timp – în timp real şi continuu – la modificările stilului de conducere şi la viteza de abordare a virajelor.

Opt motoare Euro 5

Gama de motorizări este compusă din opt unităţi care respectă normele de poluare Euro 5. Cu excepţia propulsoarelor de intrare în gamă, toate celelalte sunt prevăzute cu transmisii manuale cu şase trepte de viteză.

O nouă transmisie automată, cu funcţie Active Select, urmează a fi lansată.

Gama turbodiesel  – CDTI  – cuprinde patru motoare cu injecţie multiplă common-rail cu capacitate cuprinsă între 1.3 şi 2.0 litri, care dezvoltă între 95 şi 160 de cai-putere. Toate unităţile sunt prevăzute cu filtre de particule diesel. Gama va cuprinde şi o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon foarte reduse.

Cele patru motoare pe benzină, cu volum între 1,4 şi 1,6 litri, au între 100 şi 180 de cai-putere. Noul motor Turbo de 1.4 litri, care dezvoltă 140 de cai-putere, înlocuieşte actualul propulsor de 1.8 litri normal aspirat.

Mai multe imagini în Galeria Foto.