Platformele online de vânzare auto sunt populate cu mii de mașini second-hand care își caută un cumpărător, iar dacă vrei ca anunțul tău de vânzare să se evidențieze față de celelalte, ar trebui să ții cont de câteva reguli.
Iată ce sfaturi propun specialiștii de la autovit.ro:

Pregătiri
Chiar dacă nu are probleme din punct de vedere tehnic, o mașină rulată poate avea anumite imperfecțiuni care trebuie reparate înainte de a fi scoasă la vânzare.

Îndreaptă caroseria

Fie că este vorba de tamponări minore în parcare sau mici incidente provocate în trafic, o mașină second-hand are nevoie să-i fie îndreptată caroseria. Înainte de a trece la treabă, este important să inspectezi cu atenție întreaga caroserie, pentru că există anumite detalii de care nici tu nu ești conștient, dar care pot fi descoperite în timpul procesului de vânzare și care vor scădea din prețul mașinii.

Astfel, este important să îndrepți întreaga caroserie și să te asiguri că mașina este într-o stare estetică perfectă atunci când este scoasă la vânzare.

Schimbă parbrizul, dacă este crăpat sau zgâriat

Un alt element estetic, dar care ține și de siguranța șoferului și a pasagerilor, este parbrizul. Astfel, înainte de a vinde mașina, asigură-te că acesta nu prezintă zgârieturi și că nu este crăpat, iar în cazul în care are imperfecțiuni, parbrizul trebuie înlocuit cât mai repede.

Verifică starea anvelopelor

Un potențial cumpărător care vede un autoturism cu anvelopele uzate presupune că acea mașină a fost intens exploatată și își pierde interesul pentru aceasta. Astfel, pentru a nu crea o primă impresie greșită, este necesar să verifici starea anvelopelor, iar în cazul în care acestea au un grad de uzură peste limită, va trebui să le înlocuiești.

Spală mașina

Pentru că o mașină curată are șanse mult mai mari de a fi remarcată de cumpărători, este important să o speli atât pe interior, cât și pe exterior, înainte de a face fotografiile pentru anunțul auto sau de a o duce la târgurile de profil.
Importanța acestor ajustări
Chiar dacă micile îmbunătățiri pe care le aduci mașinii vor genera costuri, acestea trebuie privite ca pe o investiție, deoarece vor conta enorm la vânzare și îți vor asigura un profit mai mare. Având în vedere că un cumpărător profită de orice imperfecțiune a mașinii pentru a-ți oferi un preț mai mic, repararea acesteia te va ajuta să obții profitul pe care ți-l doreai de la bun început.

Stabilirea prețului de vânzare

Atunci când caută un anumit model de mașină, majoritatea cumpărătorilor se ghidează după preț. În funcție de această sumă, clienții pot decide dacă prețul cerut de vânzător este justificat sau nu și pot alege să vizioneze mașina sau să-și continue căutările. De aceea, pentru a nu cere un preț prea mare sau prea mic, este necesar să aplici următoarele reguli.
Cu toții avem impresia că mașina pe care urmează să o vindem valorează mai mult decât prețul pieței pentru același model. Cu toate acestea, este important să scapi din această capcană și să gândești obiectiv în alegerea prețului. Pune pe hârtie toate dotările opționale pe care le are mașina, numărul de kilometri și eventualele defecțiuni, apoi încearcă să găsești mașini cu aceleași specificații. Observă prețul mașinilor din anunțuri și încearcă să faci o medie, pentru a stabili și prețul mașinii tale.

Ai grijă să nu pui un preț prea mic sau unul prea mare

Chiar dacă majoritatea vânzătorilor aleg să stabilească un preț prea mare pentru mașina lor, există și persoane care cer mult mai puțin decât valorează mașina, pentru a o vinde repede. Totuși, ambele abordări sunt greșite.
Un preț prea mic înseamnă bani pierduți, în timp ce un preț prea mare înseamnă interes scăzut din partea potențialilor cumpărători. De aceea, este important să găsești o variantă de mijloc și să stabilești un preț care să atragă cumpărătorii și să-ți aducă un profit însemnat.

Platformele online sunt populate cu foarte multe anunțuri auto, multe dintre acestea fiind vechi chiar de câteva luni. Pentru a nu ajunge în această situație și pentru a-ți vinde mașina cât mai repede, este important să urmezi câteva reguli.

Anunță-ți cunoștințele că vrei să vinzi mașina

Înainte de a posta un anunț auto pe o platformă online, este important să îți anunți cât mai mulți prieteni și cât mai multe cunoștințe că vrei să-ți vinzi mașina. Aceștia vor spune mai departe că ai o mașină de vânzare, iar șansele să găsești un cumpărător sunt mult mai mari. Această metodă este deosebit de eficientă, în condițiile în care foarte multe persoane preferă să cumpere o mașină de la o persoană pe care o cunosc decât de pe o platformă online.

Pregătește pozele pentru anunț

Dacă vrei să atragi cât mai mulți potențiali cumpărători, pozele pe care le faci mașinii și care vor fi incluse în anunțul de vânzare trebuie să arate impecabil. Atunci când le faci, încearcă să pozezi mașina în toate cele patru colțuri, pentru a-i permite clientului să o vizioneze din două colțuri în același timp.
Asigură-te că fotografiezi toate elementele mașinii, inclusiv pe cele interioare, iar dacă autoturismul are multe dotări opționale, scoate-le în evidență prin poze.

Scrie un anunț de vânzare atractiv

După ce ai făcut pozele necesare anunțului de vânzare, este cazul să redactezi și textul pentru publicarea acestuia. Înainte de a începe să scrii, fă-ți o listă în care notezi detaliile despre mașină, toate dotările opționale ale acesteia și toate calitățile care ar putea să atragă atenția unui potențial cumpărător.

Asigură-te că incluzi aceste elemente în anunț, iar atunci când îl redactezi, scrie corect gramatical. De asemenea, încearcă să incluzi și anumite mici defecțiuni ale mașinii, deoarece clienții vor aprecia un vânzător de bună-credință, care nu ascunde defectele produsului pe care încearcă să-l vândă.

Chiar dacă reușești să redactezi un anunț de calitate, cu fotografii bine făcute, acesta nu se va bucura de succes, dacă nu este postat pe o platformă online potrivită. Pentru a reuși să vinzi mașina cât mai repede, este important să găsești un site cu un trafic foarte mare și cu foarte mulți utilizatori care ți-ar putea vedea anunțul.
În cazul în care consideri că îți permiți să aloci o anumită sumă de bani pentru promovarea vânzării, poți opta pentru un anunț plătit, care se va bucura de o vizibilitate mult mai mare pe site-ul respectiv.
De asemenea, este important să oferi informații reale cu privire la numărul de kilometri ai mașinii, anul de fabricație și starea generală a acesteia, pentru că astfel de specificații pot fi aflate ușor de către cumpărător.

Contactul cu potențialii clienți

Dacă urmezi toate sfaturile de mai sus și reușești să postezi un anunț ca la carte, telefonul va începe să sune în curând. Totuși, vânzarea nu este finalizată încă, iar pentru a te asigura că găsești un nou proprietar pentru mașina ta, trebuie să respecți următoarele reguli:
Răspunde la numerele de telefon introduse în anunț
Atunci când publici anunțul, asigură-te că numerele de contact pe care le introduci sunt reale și că ai posibilitatea de a răspunde la telefon în orice moment al zilei. În cazul în care ai ore la care nu ai vrea să fii deranjat, asigură-te că specifici acest lucru în anunț.

Adoptă o atitudine pozitivă

Încă din prima secundă de interacțiune cu clienții, încearcă să ai o atitudine pozitivă și să le răspunzi acestora fără probleme la orice întrebare sau nelămurire ar avea. Oferă răspunsuri clare și nu da impresia că te-ai grăbi atunci când discuți cu aceștia.

Pregătește-te să negociezi

În cele mai multe cazuri, cumpărătorii nu îți vor oferi suma pe care ai menționat-o în anunț, ci una mai mică. Totuși, este important să fii pregătit să negociezi, pentru a obține un preț cât mai bun pentru mașină. Folosește-te de atuurile autoturismului și explică-i cumpărătorului că produsul tău merită banii pe care îi ceri.

Stabilește întâlnirea într-un loc public
Chiar dacă este o tranzacție bilaterală, vânzarea unei mașini poate genera situații nefericite, în care anumite persoane rău intenționate vor încerca să profite de bunăvoința ta pentru interesul lor personal. Pentru a evita acest tip de situații, cel mai bine este să stabilești întâlnirea într-un loc public. Astfel, amândoi vă veți simți în siguranță, iar tranzacția poate avea loc fără probleme.
Pornește negocierea de la prețul stabilit
Indiferent de modul în care decurge negocierea pentru mașină, este foarte important să începi discuția de la prețul pe care l-ai stabilit în anunț. Încearcă să nu cedezi presiunilor cumpărătorului.

Te-ar putea interesa și: