Cu metroul la Otopeni. Un nou termen pentru finalizarea lucrărilor la Magistrala 6
- Mădălina Sfrijan
- 16 martie 2025, 07:26

Construcția magistralei care va conecta Bucureștiul cu aeroportul Henri Coandă intră într-o nouă etapă. Conform planului, lucrările pentru pentru primul tronson al liniei de metrou 1 Mai – Tokyo ar urma să înceapă din luna aprilie.
Totuși, proiectul se află în întârziere. Reprezentanții asociațiilor pentru dezvoltarea infrastructurii estimează că metroul spre Otopeni va deveni operațional abia după 2030.
Magistrala de metrou 6, un proiect așteptat de bucureșteni
Prima cârtiță a fost coborâtă în subteran, urmând să fie săpat unul dintre cele două tuneluri ale secțiunii de sud a Magistralei 6 de metrou. Utilajul va începe lucrările de la stația Tokyo și le va încheia la stația 1 Mai.
Al doilea tunel va fi săpat de o altă cârtiță, după ce prima va face progrese semnificative. Astfel, inginerii intenționează să reducă vibrațiile puternice.
Când încep lucrările
„Vor fi două fronturi de săpare la o lună două după pornirea lucrărilor cu firul I începe forajul și pe firul doi. Sunt programate să înceapă în aprilie, pe primul fir”, a precizat Ioan Săvoiu, secretar de stat, Ministerul Transporturilior şi Infrastructurii.
Secțiunea de sud 1 Mai-Tokyo va include șase stații, iar construcția acesteia a început în decembrie 2023.

Sursa foto: Metrorex
Potrivit oficialilor de la Ministerul Transporturilor, termenul pentru finalizarea lucrărilor la galerii, tuneluri și structura stațiilor nu va fi respectat.
„Planul revizuit ne spune că dacă nu mai apar alte situații neprevăzute (…) finalizarea se va face undeva pe la sfârșitul anului 2028”, a adăugat secretarul de stat.
Magistrala 6 de metrou va fi gata în 2028
Lucrările pe secțiunea de nord „Washington-Aeroport Otopeni” sunt, de asemenea, în întârziere. Metrorex a autorizat începerea lucrărilor doar la stația „Ion I.C. Brătianu”, din cele șase planificate.
Astfel, reprezentanții asociațiilor care promovează dezvoltarea infrastructurii consideră că metroul spre Otopeni nu va fi operațional pentru pasageri înainte de 2030.
„Cu siguranță nu va fi gata în următorii șase ani. Ceea ce vedem acum în teren, aceste două contracte, sunt pentru partea de structură. Partea de finisaje, dotări, echipamente tehnice (…) nu avem contractat”, a afirmat Ionuț Ciurea, director executiv, Asociaţia Pro Infrastructura.
El a menționat că există o licitație în curs, care nu a fost încă atribuită.
„Este o licitație în curs care nu e atribuită. (…) Avem nevoie și de trenuri. (…) Nu doar că nu sunt licitate, nu știu pe ce bani ar putea să fie licitate”, a mai spus el.
Conform planului, Magistrala 6 va include 12 stații și va avea 14 kilometri.