Coșmar în vestul Capitalei! Ce se întâmplă cu Metroul

Coșmar în vestul Capitalei! Ce se întâmplă cu Metroul

După ce au rămas fără tramvaiul 41, care făcea legătura, rapid, cu jumătate de oraș, locuitorii din Dumul Taberei mai primesc o veste rea.

Oficiali din Metrorex au admis că ,,există riscul ca, din cauza neplăţii integrale a datoriei, Astaldi să oprească lucrările la Magistrala 5”. Este vorba de magistrala Drumul Taberei.

Firma Astaldi a încetinit drastic ritmul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou şi condiţionează realizarea acestora de recuperarea sumei de 94 milioane de lei pe care instanţa a stabilit că Metrorex o datorează, scrie Economica.net.

Surse din Metrorex au declarat pentru Agerpres că această companie are conturile blocate în urma unei datorii de 94 de milioane de lei, bani pe care transportatorul subteran trebuia să îi mai dea companiei italiene Astaldi după ce aceasta a câştigat o serie de procese în instanţă.

,,În urma proceselor pe care le-am pierdut în instanţă, noi trebuie să le mai dăm 94 de milioane de lei şi ne-au pus poprire pe conturi. Astăzi s-a discutat cu ei, se găseşte o soluţie de reeşalonare, zilele astea ar trebui să se rezolve situaţia.

Cumva au acceptat propunerile noastre, aşteptăm acum să vedem dacă şi conducerea companiei-mamă, de la Roma, va fi de acord cu propunerile noastre” , au declarat sursele citate.

Corespondetul Pro TV Vitalie Cojocari spune că șansele ca metroul din Drumul Taberei să fie folosit în acest an ,,sunt în acest moment practic nule.

Pe scurt situația stă cam așa: Astaldi a dat Metrorex în judecată și a câștigat. Astaldi susține că lucrările efectuate costă cu 92 de milioane de lei mai mult. Cam 20 de milioane de euro. Cum nu i-a primit, a redus simțitor ritmul lucrărilor.

Ieri a avut loc o întâlnire la Metrorex. Metroul a cerut un fel de păsuire, un calendar al plății restante. Răspunsul celor de la Astaldi a fost diplomatic, ușor evaziv.

De ce? Astaldi are probleme financiare în Italia. Se vorbea la un moment dat de un fel de insolvabilitate. Sursele mele îmi spun că este greu de crezut că firma mamă din Italia sau cine o administrează va accepta reeșalonări și păsuiri.”

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News