Maşinile americane au dat o lecţie usturătoare renumitelor Maserati, Lamborghini şi Ferrari în cursele FIA GT organizate la Bucharest Challenge.
A şasea etapă a campionatului FIA GT, disputată în weekend, la Bucureşti, pe o căldură ucigătoare, a consfinţit ieri dominaţia absolută a celor două maşini Corvette Z06 aparţinând echipei Phoenix Carsport Racing.
Sub soarele arzător (38 de grade Celsius la umbră, 55 de grade la nivelul pistei), bolizii echipajelor Fasller/Deletraz şi Hezemans/Gollin s-au simţit probabil ca acasă, în deşertul Arizona, impunând un ritm diabolic, căruia nu i-a rezistat nimeni.
Fasller şi Deletraz s-au impus cu lejeritate atât sâmbătă, cât şi ieri, în timp ce perechea Hezemans/Gollin, locul secund în prima cursă, a abandonat de pe aceeaşi poziţie în manşa de ieri, pe o greşeală „neforţată“ a lui Gollin, care a scăpat Vette-ul în parapetul de protecţie la ieşirea dintr-un viraj, cu doar zece minute înaintea sosirii.
Cele două curse principale în care au fost angrenate maşinile înscrise în campionatul FIA GT (GT1 şi GT2) au fost lipsite de incidente majore, ieşirile în decor spectaculoase de anul trecut, cauzate de ploaie, lipsind cu desăvârşire.
Tăriceanu, în „inspecţie“
Mare pasionat de maşini, premierul Tăriceanu „a inspectat“ paddock-ul din faţa Casei Poporului încă de vineri, prima zi a calificărilor. Ieri, prim-ministrul a venit împreună cu familia pentru cursa-vedetă, cea a campionatului FIA GT.
Şeful guvernului şi-a făcut apariţia la ora 14.05, cu zece minute înaintea startului, într-un Porsche 911 bleumarin impecabil, escortat de un BMW Seria 5 cu girofar al SPP şi mai multe motociclete ale poliţiei. Tăriceanu a părăsit circuitul la 15.25, de data aceasta la zece minute după terminarea cursei.
Lume pestriţă
Dacă, vineri, tribunele amenajate în jurul circuitului au fost mai mult goale, primele curse de sâmbătă au beneficiat de o asistenţă mai consistentă.
Aşa cum se obişnuieşte la evenimentele „de soi“, cea mai mare aglomeraţ ie a fost în sectoarele cele mai scumpe - VIP şi Platinium -, unde nu aveai loc să arunci niciun ac. Tinerii şi junele care îi însoţeau nu au făcut rabat la calitate, etalând tot felul de accesorii scumpe, de la ochelari de soare supradimensionaţi, până la poşete cu zorzoane, pe care tronau numele celor mai în vogă firme.
În sectoarele mai ieftine, lume mai puţină, îmbrăcată lejer şi, nu de puţine ori, cu sandviciuri şi băuturi răcoritoare aduse de acasă şi strecurate în incintă, ocolind vigilenţa oamenilor de ordine de la intrare. Aproape toate tribunele au fost ieri pline, dar măcar unii dintre cei care s-au bucurat de cursele bucureştene au reuşit să o facă pe gratis, aşa cum a fost cazul unor fani descurcăreţi, care au găsit o spărtură în gardul de protecţie din zona intrării dinspre zona Fântâni. Şi asta deşi, zece metri mai încolo, la casele de bilete, erau încă mici cozi. Sâmbătă seară însă, la ora 17.45, cu 30 de minute înaintea startului în prima cursă FIA GT, aceleaşi case de bilete aveau obloanele trase, lăsându-i pe doritorii care ajunseseră la circuit fără tichete cu ochii în soare!