Mai mulţi arbori din sectorul 5 au fost „împodobiţi“ cu anunţuri imobiliare. Primăria ştie şi promite sancţiuni, dar plăcuţele rămân la locul lor.
„Vând vilă în zonă.“ Acesta este mesajul care îi urmăreşte, la tot pasul, pe cetăţenii care se plimbă în zona Parcului Romniceanu din Capitală. Cu toate că tehnologia facilitează azi foarte mult anunţurile firmelor, unele dintre acestea au păstrat modalităţi rudimentare de exprimare. Cel puţin 12 arbori bătrâni de pe străzile adiacente părculeţului din sectorul 5 poartă semnele „desfrâului“ publicitar, bătute în cuie. Pe lângă asediul la care au fost supuşi pomii, cartierul arată de parcă a fost scos cu totul la vânzare.
Pe plăcuţele metalice albe, anunţurile firmei Neoland sunt scrise mare, cu roşu. Mergând pe strada Prof. Dr. Alex Vitzu, ai ocazia să afli întreaga ofertă imobiliară a firmei care închiriază apartamente şi birouri şi vinde vile în zonă.
Reprezentanţii Administraţiei Domeniului Public Sector 5 nu sunt străini de situaţie, dar, din dorinţa de a da amenzi cât mai mari celor care atentează la spaţiul verde, au pasat cazul mai departe. Iar plăcuţele, deocamdată, au rămas la locul lor.
Sesizările vin, plăcuţele rămân
„Am primit şi noi o sesizare, de la prefect. Am sesizat şi noi, mai departe, la Corpul de Control al primarului, care se ocupă în general de aşa ceva, pentru că ADP-ul e abilitat cu lucruri mai mărunte. Amenzile date de noi sunt mai mult pentru aruncatul hârtiilor pe jos şi lucruri de genul acesta. Nu putem da amenzi decât până la 500 de lei, care nu pot speria firmele. Cei de la Corpul de Control pot da amenzi şi până la 1.000 de lei“, ne-a declarat directorul ADP Sector 5, Octavian Mirea.
În timp ce sesizarea migrează de la o di recţie la alta, plăcuţele rămân la locul lor, iar firmele îşi văd mai departe de încheiat contracte, făcându-şi reclamă fără autorizaţie şi fără să plătească spaţiul folosit.
„Din câte ştiu, este vorba de o singură plăcuţă, pentru un singur apartament pe care îl avem în zonă“, ne-a declarat Doina Băcescu, manager în cadrul companiei imobiliare. Ea a precizat că anunţurile şi bannerele folosite de Neoland sunt inscripţionate cu sigla firmei şi „atârnate“ de copaci, nicidecum bătute în cuie. Totuşi, plăcuţele din Cotroceni sunt neinscripţionate, fixate în cuie, iar la numerele de telefon afişate răspund invariabil angajaţii Neoland.