Contract între Aeroporturi Bucureşti şi două firme pentru spaţiile comerciale
- Adam Popescu
- 27 octombrie 2010, 19:36
Aeroporturi Bucureşti a semnat contracte pe termen lung cu două companii pentru gestionarea spaţiilor comerciale din aeroporturile "Henri Coandă" şi "Aurel Vlaicu" care vor genera un profit de peste 3 milioane euro, în 2015, estimează conducerea companiei.
Cele două companii sunt Travel Food&Beverage - Autogrill Spa şi Travel Retail - Millenium-Heinemann.
"În Martie 2011, odată cu aderarea României la spaţiul Schengen, este prevăzută finalizarea primei faze a investiţiei în spaţiile ce fac obiectul asocierii", se arată într-un comunicat transmis de Aeroporturi Bucureşti.
Selecţia de oferte a fost lansată în noiembrie 2008 şi a avut ca obiectiv o strategie comercială funcţională şi arhitectonică integrată la Aeroportul Henri Coandă şi creşterea veniturilor non-aeronautice ale companiei Aeroporturi Bucureşti.
Pe ce profituri mizează aeroporturile
"Vor fi folosite subsidiarele locale ale grupurilor Autogrill şi Heinemann, ceea ce presupune beneficii directe şi imediate pentru economia şi forţa de muncă locală", a declarat Tudor Jidav, directorul general al Aeroporturi Bucureşti. În urma asocierii, profiturile companiei aeroportuare sunt estimate la 3,197 milioane euro în anul 2015, respectiv 5,127 milioane euro în 2020.
Indiferent de performanţa financiară a asocierii, Aeroporturi Bucureşti va încasa o sumă minimă, raportată la numărul de pasageri care tranzitează Aeroportul Henri Coandă de 2,269 milioane euro în 2015, respectiv de 2,925 milioane euro în 2020, informează un comunicat al companiei.