A patra generaţie Dodge Viper a fost prezentată la sfârşitul anului trecut, la Salonul Auto de la Los Angeles. Chrysler, care deţine brandul american popularizat cu succes în afara Statelor Unite de Al Bundy, a avut un singur gând cu noul Viper: să îngroape Corvette-ul. Război pe faţă, aşadar. Război în stil mare, de bună seamă.

După cum se ştie, cele mai recente confruntări militare au însemnat, pentru yankei, o droaie de bombe „inteligente“ dirijate spre inamic, dar destul de puţine succese reale. Se pare că subtilităţile, indiferent că e vorba de arta culinară – spre exemplu – sau arta războiului, nu-i prind pe americani. Dacă situaţia o cere, un hamburger la cină ori o Hiroshimă sunt perfect justificabile. Cum ar putea fi altfel la maşini?!

V10 de 8.4 litri

O sportivă adevărată „Made in USA“ e musai să aibă un motor imens. Evident, dacă vrei să dai în cap concurenţei, meştereşti cumva unul încă şi mai mare. Pentru Dodge, asta a însemnat un V10 de 8.4 litri, capabil să dezvolte 600 de cai-putere, cu care a umilit V8-ul de 7.0 litri şi 513 CP plasat pe cel mai „rău“ Corvette.

Asta a fost anul trecut. Anul acesta, dovedind încă o dată că nu se pricep la fineţuri, cei de la Dodge au venit cu o versiune extremă a Viper-ului, botezată SRT-10 ACR.

Motorul a rămas neatins, dar câteva componente ale caroseriei au fost fabricate din fibră de carbon (garantând o scădere cu 20 de kilograme a greutăţii totale), roţile au fost încălţate cu un set de cauciucuri speciale Michelin Pilot Sport Cup, iar în spate a răsărit un spoiler ca în desene animate.

Desigur, pentru sprintul de la zero la 100 km/h, completat în doar 3,7 secunde, tot motorul acela colosal e „de vină“. Ca şi pentru consumul obscen – aproximativ 30 l/100 km în regim urban!

Un pachet gol

Cei care doresc o atmosferă cu adevă rat spartană (şi încă 20 de kilograme în minus, desigur, pentru îmbunătăţirea performanţelor unei maşini de peste o tonă şi jumătate şi 600 de „cai“), pot comanda aşa-numitul pachet „Hard Core“. Care nu conţine nimic. Literalmente. Bifarea acestei opţiuni înseamnă, de fapt, renunţarea la câteva „nimicuri“ care contribuie la crearea unui confort minimal, precum instalaţia audio, kitul de reparare a cauciucurilor (în caz de pană), antifonarea de sub capotă ori tapiseria din portbagaj.
 
Dacă Dodge va reuşi ceea ce şi-a propus cu noul Viper rămâne de văzut. Cert este că SRT-10 ACR este o apariţie care nu poate trece neremarcată.