Interesant este faptul că decizia CNA a fost luată cu doar două zile înainte de sfârşitul campaniei. Pe de altă parte, CNA a luat în dezbatere corectitudinea acestor clipuri, analizându-se cât aduce acest proiect statului român şi cât din cele "4 miliarde" ar reprezenta "investiţii", aşa cum sugerează respectivele clipuri publicitare. CNA a luat această decizie finală luând în calcul şi poziţia Consiliului Român pentru Publicitate (RAC).

Clipul induce în eroare

"Succesiunea în spoturi a afirmaţiei "În ce proiecte ar trebui să investească România 4 miliarde de dolari?" şi a afirmaţiei "Noul proiect Roşia Montană aduce României 4 miliarde de dolari" pot induce consumatorului ideea că cele 4 miliarde de dolari sunt în totalitate la dispoziţia statului român pentru a fi investite de către acesta în proiectele propuse de răspunsurile obţinute la vox-pop".

În fapt, din datele prezentate chiar de compania Roşia Montană Gold Corporation rezultă că, din cele 4 miliarde de dolari introduse în economia românească, doar 1,8 miliarde de dolari sunt beneficii directe ale statului. În aceste condiţii, clipurile încalcă reglementările Codului de Practică în Publicitate privind evitarea afirmaţiilor sau reprezentărilor ce pot înşela consumatorii", se arată într-un comunicat al Consiliului Român pentru Publicitate.

Roşia Montană s-a bazat pe calculele iniţiale

Vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei, a apreciat că seria de spoturi este foarte bine realizată pentru ceea ce-şi propune, dar "dezinformează şi manipulează şi spune mari neadevăruri", deoarece ceea ce se spune în spot "nu are legatura cu mecanismele reale de cheltuire a banilor in economie". Reprezentantii companiei Roşia Montană Gold Corporation au arătat că spoturile au urmărit să transmită câţi bani "vor rămâne în România" din activitatea companiei, conform calculelor făcute în momentul revizuirii planului de afaceri.

CITIŢI ŞI:

Canadienii pun conservanţi peste Roşia Montană