CNA a amendat PRO TV cu 5.000 de lei pentru încălcări ale legislaţiei audiovizualului în cazul protecţiei minorilor. Este vorba despre limbajul folosit în serialul Profu.

CNA a amendat PRO TV cu 5.000 de lei. Limbaj interzis copiilor sub 15 ani

Serialul Profu de la Pro TV i-a adus prima amendă pe 2021. Motivul? Conține limbaj licențios și trebuia încadrat pentru categoria „15”.  Adică interzis copiilor sub 15 ani. În prezent este încadrat la „12”, fiind interzis copiilor sub 12 ani.

CNA, ca urmare a reclamaţiilor primite a decis să aplice o amendă de 5.000 de lei postului PRO TV.  Difuzarea serialului Profu din 2 ianuarie a fost încălcate prevederi legate de protecţia minorilor. Limbajul folosit era asemănător celor din filmele pentru adulţi.

CNA a amendat PRO TV cu 5.000 de lei. Propunerea a aparţinut lui Radu Herjeu, membru al CNA

Radu Herjeu a optat pentru somaţie publică, iar ulterior a decis o amendă de 5.000 de lei. Totul din cauza limbajului licenţios din serial. Ar fi trebuit încadrat la menţiunea: interzis copiilor sub 15 ani.

Pentru sancţionare au votat Radu Herjeu, Orsolya Borsos, Oana Dincă, Monica Gubernat, Ramona Sorescu şi Nicolaie Bălaşa. Împotrivă au fost Răsvan Popescu şi Dorina Rusu.

CNA a amendat PRO TV cu 5.000 de lei. Ce spune Legislația în acest caz

k) calitatea şi tipologia limbajului;
l) genul sau tema programului.Programele cu „15” se difuzează numai în intervalul orar 23,00 – 6,00. Însoţite permanent de un semn de avertizare reprezentând un cerc de culoare albă.  Iar în interiorul acestuia, pe fond transparent, numărul 15 de culoare albă;-fac excepţie de la intervalul orar filmele artistice, serialele şi cele documentare clasificate „15”, în cazul cărora intervalul permis de difuzare este 22,00 – 6,00.

În aceeaşi şedinţă, CNA a sancţionat cu somaţie publică postul România TV

România TV a fost sancţionată pentru nereguli constatate în cadrul emisiunii de dezbatere România te vede din data de 3 ianuarie.

CNA a hotărât să emită o decizie de intrare în legalitate pentru variante ale spoturilor TV aferente campaniei de promovare pentru Telekom, variante difuzate fără a se ţine seama de prevederile art. 101 din Codul audiovizualului, potrivit cărora. Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile (perioada monitorizată: 11 – 17.01.2021), informează Agerpres.

Sursa foto: Facebook.