Evenimentul Zilei > Actualitate > Charterele care îşi iau zborul din ofertele turistice
Charterele care îşi iau zborul din ofertele turistice

Charterele care îşi iau zborul din ofertele turistice

Cu salariile tăiate şi ameninţaţi cu disponibilizările, românii au mai puţin timp şi mai puţini bani pentru concedii. Din acest motiv, operatorii se gândesc să renunţe la unele curse charter.

Anumite curse charter ar putea fi scoase definitiv din ofertele operatorilor de turism anul viitor, spun consultanţii din domeniu. Este vorba despre de stinaţii de nişă, cum sunt Malta şi Tunisia, care au înregistrat în 2010 scăderi de până la 70-80% comparativ cu 2008.

Aceasta este una dintre consecinţele crizei. Românii merg într-un singur concediu şi cheltuiesc cât mai puţini bani, susţin specialiştii din domeniu.

Românii au devenit strânşi la pungă în concediu

Dacă anii trecuţi românii erau doriţi în toate destinaţiile, pentru că erau "largi la pungă", din 2009 lucurile au început să se schimbe. "Bugetul mediu de vacanţă e cu circa 20% mai mic faţă de 2009, în timp ce banii de cheltuială s-au redus şi mai drastic, cu 40 până la 65%", spune consultantul besttourism. ro, Ciprian Enea.

Mai exact, o familie are acum la dispoziţie circa 300-400 de euro, în cazul în care pachetul este cu demipensiune, şi se rezumă chiar la 200 de euro, în regimul all inclusive. Potrivit lui Enea, bugetul mediu al unei familii pentru pachetul de vacanţă nu mai depăşeşte 1.000-1.200 de euro pentru o familie.

"În 2010, turiştii au investit aproximativ 400-500 de euro pentru un pachet turistic, mai puţin decât în 2009", spune Mircea Vladu, preşedinte Prestige Tours.

Specialiştii sunt de părere că trendul s-ar putea menţine şi anul viitor. Vara care tocmai a trecut au fost mai puţini turişti pe toate destinaţiile. "Sunt scăderi între 15 şi 40%, în funcţie de zonă", spune Ciprian Enea. Vârfuri de lance au rămas Turcia, Bulgaria şi Grecia, afectată de mişcările de stradă. În schimb, zonele de nişă, preferate pentru cea de-a doua vacanţă, au căzut în dizgraţie.

"Depinde foarte mult de evoluţia economică anul viitor. În condiţiile în care românii îşi permit o singură vacanţă, aceea va fi într-o destinaţie care îndeplineşte o serie de criterii.

Pentru români este important să se relaxeze, să beneficieze de servicii foarte bune la un bun raport calitate-preţ şi să nu depăşească bugetul disponibil. Aceste două destinaţii nu se încadrează în noul peisaj", explică Enea.

Cea mai mare lovitură au primit- o zonele axate pe excursiile opţionale. În această situaţie se află Malta şi Tunisia. Dacă Malta este o destinaţie scumpă, cu puţine plaje şi hoteluri micuţe, lipsite de piscine, Tunisia a fost promovată ca o zonă ieftină, dar cu hoteluri la un preţ foarte mic, care s-au dovedit a fi şi proaste.

În ciuda numărului redus de clienţi, agenţiile au înregistrat cifre de afaceri mai mari decât anul trecut. "Anul acesta au fost mai puţine curse ca anul trecut, deci şi pierderile au fost mai mici. Putem spune că numărul de locuri a scăzut cu 20-30%", susţine Dan Anghelescu, membru în consiliul director al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

În 2010, cele mai solicitate destinaţii la Christian Tour au fost insulele greceşti (Creta, Santorini, Corfu, Rhodos, Zakynthos, Kos), urmate de Turcia (Antalya), Bulgaria şi Croaţia. Paralela 45 a vândut multe pachete pentru Turcia şi Bulgaria, iar Prompt Service pentru Turcia şi Spania.

"Bugetul mediu de vacanţă e cu circa 20% mai mic faţă de 2009.“,
CIPRIAN ENEA, consultant besttourism.ro

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: