
Modelele supersportive produse de Ferrari si Lamborghini consuma peste 20 de litri de benzina la fiecare suta de kilometri parcursa in regim mixt, urban-extraurban.
Masinile exotice care impresioneaza cu performante uluitoare, similare celor intalnite pe circuitele de curse, sunt si cele mai mari consumatoare de benzina, se arata intr-un articol publicat de revista americana „Forbes”.
Ferrari si Lamborghini, cei doi producatori de modele supersportive din Italia, domina clasamentul celor mai „insetate” masini, realizat pe baza datelor oficiale publicate de Agentia de Protectie a Mediului din Statele Unite ale Americii (Environmental Protection Agency - EPA).
Selectia „Forbes” pe baza informatiilor oferite de EPA a vizat doar versiunile de serie cu cel mai mare consum comercializate la inceputul anului in Statele Unite ale Americii. In functie de motorizare, transmisie si echipare, acelasi model poate avea prestatii diferite.
Surprinzator, poate, „monstrii” 4x4 americani produsi de General Motors, Ford si Chrysler s-au dovedit, cel putin teoretic, niste consumatori mai cumpatati in comparatie cu bolizii extraplati Ferrari si Lambo asamblati la Maranello si Bologna.
580 de cai-putere, 22 l/100 km
Lamborghini Murcielago este masina de serie care sta cel mai prost cu consumul. „Bestia” cu motor V12 de 580 de cai-putere si o viteza maxima de 330 km/h are nevoie de 22 de litri de benzina la fiecare suta de kilometri. Este vorba despre media consumului realizat in regim urban-extraurban. In oras, un Murcielago are nevoie de peste 30 l/100 km!
Ferrari tine aproape cu doua modele pe masura, 599 Fiorano si 612 Scaglietti, care consuma, in medie, 21,3 l/100 km, respectiv, 20,5 l/100 km. Topul 5 al masinilor cu consumuri astronomice este completat de un alt Lamborghini, Gallardo, si de o limuzina Bentley - Arnage -, ambele cu 19,5 l/100 km.
Un calcul simplu arata ca proprietarul unui Lamborghini Murcielago care parcurge 10.000 de kilometri pe an (in regim mixt) trebuie sa alimenteze cu 2,2 tone de combustibil. In Romania, unde pretul litrului de benzina cu cifra octanica ridicata trece de un euro, mandrul posesor de Lambo Murcielago ar trebui sa cheltuiasca aproximativ 2.500 de euro sau 8.750 de lei pentru placerea de a fi invidiat in trafic. Evident, banii lasati la pompa nu constituie o preocupare pentru cei care cumpara o masina de peste 100.000 sau 200.000 de euro.