O altă bilă albă pentru şeful român este aceea că, dacă este invitat în oraş, nu refuză aproape niciodată. 98% din şefii noştri nu zic nu unei astfel de invitaţii, dovedind o deschidere a mentalităţii autohtone de business.

"Consider că un manager bun trebuie să fie apropiat de echipa lui şi să încerce să le demonstreze că munca bine făcută merge mână în mână cu distracţia. Pentru mine este important să cunosc oamenii dincolo de ceea ce fac ei la birou şi, de asemenea, este important ca ei să mă vadă mai mult decât ca pe un şef. (…) Când vine vorba să fac cinste cu bere colegilor…ei bine, mă străduiesc, dar să nu uităm că sunt scoţian", a declarat Grant McKenzie, Vicepreşedinte Marketing Ursus Breweries.

Un punct forte pentru România

Studiul citat mai arată că, în restul ţărilor europene, managerii nu au aceeaşi deschidere faţă de ideea întâlnirii cu angajaţii la o bere, după serviciu.

20% din managerii francezi nu se alătură cu nicio ocazie colegilor de birou la ieşirile în oraş şi doar 5% din managerii din Spania se oferă constant să achite consumaţia colegilor, arată sursa citată.

De cealaltă parte însă, cei mai sociabili sunt angajaţii spanioli care, în proporţie de 80% aleg să petreacă împreună după program. Ei sunt urmaţi, îndeaproape, de ruşi şi de cehi. În comparaţie cu aceştia, în ultimele trei luni, 60% din angajaţii din România au ieşit să bea o bere alături de colegi.

Cei mai distanţi europeni faţă de colegii de muncă sunt germanii şi olandezii care ies în oraş cu colegii de birou în proporţie de doar 40%, respectiv 34%.

Studiul SABMiller a fost realizat online la începutul anului 2010, în 12 ţări europene şi relevă schimbările în comportament şi atitudini ale consumatorilor în raport cu colegii de muncă. Rezultatele studiului au indicat faptul că românii se situează la nivelul mediei europene (60%) când vine vorba de socializarea cu colegii de muncă în afara orelor de birou. În România studiul a fost realizat pe un eşantion de 500 de persoane din mediul urban, femei şi bărbaţi.