Ce panglici va tăia Guvernul Ponta

Ce panglici va tăia Guvernul Ponta

"Evenimentul zilei" trece în revistă proiectele cabinetelor anterioare, cu care se va împăuna executivul USL.

Cinci tronsoane de autostradă şi un pod mult-aşteptat peste Dunăre. Acestea sunt proiectele mari de infrastructură anunţate că vor fi inaugurate până la alegerile legislative din luna noiembrie. Practic, noul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, şi noul premier, Victor Ponta, vor culege roadele predecesorilor lor, din guvernele ultimilor ani, şi vor tăia panglicile de inaugurare la proiecte care se află deja pe ultima sută de metri. Prima inaugurare, Bucureşti-Ploieşti

Prima pe listă, în ordine cronologică, este Autostrada Bucureşti – Ploieşti, care va fi deschisă circulaţiei la jumătatea acestei luni, conform ultimului termen anunţat de fostul premier, Mihai Răzvan Ungureanu, care a vizitat şantierul autostrăzii cu fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, pe 22 aprilie.

"Închidem un proiect în care multă lume are merit, şi predecesorii domnului ministru, şi guvernele precedente. Guvernul Boc a ţinut foarte mult ca această autostradă să fie încheiată chiar în anul care a trecut, nu s-a putut atunci. Miza este să o avem foarte repede gata", declara Ungureanu, la acel moment. Primul tronson de pe Timişoara-Lugoj are toate şansele să fie deschis cu un an înainte de termen, adică în luna iulie a acestui an. Constructorul tronsonului spunea, la începutul lui mai, că lucrările sunt foarte avansate, astfel încât autostrada va putea fi dată în folosinţă în două luni. Premieră pentru Bechtel în România

Tot pentru luna iulie este programată darea în folosinţă a porţiunilor Cernavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa de pe Autostrada Soarelui, precum şi a centurii Constanţei.

Urmează apoi, în luna august, tronsonul în lungime de 17 kilometri Orăştie-Simeria, din Autostrada Deva-Orăştie.

Iar în luna noiembrie se anunţă darea în folosinţă a primilor 18 kilometri din Autostrada Transilvania, care urmează să fie finalizaţi de Bechtel, în cadrul controversatului contract reziliat de statul român anul trecut. Totuşi, s-a stabilit de comun acord ca americanii să finalizeze o parte a autostrăzii, tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, în lungime totală de 64 de kilometri. Anul acesta, va fi finalizată o porţiune de 18 kilometri, dintre localităţile Spinuş şi Biharia. Noul pod peste Dunăre, la toamnă Al doilea pod peste Dunăre care va uni România cu Bulgaria, Calafat-Vidin, este gata în proporţie de 75%, urmând să fie dat în folosinţă în luna noiembrie a acestui an, potrivit autorităţilor bulgare. Termenul iniţial de finalizare, octombrie 2010, s-a amânat în mod repetat din cauza dificultăţilor tehnice, a schimbărilor legislative ce au urmat după aderarea României şi Bulgariei la UE, dar şi din cauza solicitărilor constructorului spaniol FCC.

Avem şanse să asistăm la o premieră: prima autostradă finalizată înainte de termen

Ne puteți urmări și pe Google News